Iranian Agriculture News Agency

بهره‌برداری از یک واحد گلخانه گوجه فرنگی در محی آباد کرمان

در پی سفر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان علاوه بر افتتاح یک واحد گلخانه در محی آباد، از گلخانه های منطقه ماهان بازدید بعمل آمد

بهره‌برداری از یک واحد گلخانه گوجه فرنگی در محی آباد کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان،عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بهمراه امام جمعه و بخشدار منطقه، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و تنی چند از مدیران  و معاونین سازمان، صبح امروز در پی حضور در مجتمع گلخانه ای ماهان، گلخانه گوجه فرنگی علی جعفری در بخش محی آباد شهرستان کرمان به بهره برداری رسید.

این واحد گلخانه ای با ظرفیت تولیدی 240 تن د رسال  در زمینی به مساحت 3250 متر مربع در روستای عبدالله آباد بخش محی آباد کرمان و با هزینه کرد 10000 میلیون ریال که 2500 میلیون ریال آن از اعتبارات شخصی و 7500 میلیون ریال آن تسهیلات دولتی می باشد، که برای دونفر اشتغال ایجاد کرده است.

در ادامه، ازواحد گلخانه ای پرورش قارچ کارمانیا آقای جلال کلانتری واقع در کیلومتر 2 جاده ماهان بم بازدید شد

این واحد گلخانه ای دارای 14 سالن در فاز اول و 8 سالن در فاز دوم می باشدکه با ظرفیت تولید 400 تن قارچ تکمه ای در سال برای 25 نفر ایجاد شغل کرده است

پس از آن مراسم بازدید از مجتمع گلخانه ای ماهان صورت گرفت . این مجتمع دارای 13 واحد فعال و 5واحد غیر فعال می باشد که در زمینی به مساحت 73500 متر مربع کشت و 4500 متر مربع بدون کشت ایجاد شد است.

این مجتمع با تولد 1181.7 تن محصولات سبزی و صیفی، گل زینتی و شاخه بریده برای 60 نفر به صورت مستقیم و 150 نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد شغل می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید