Iranian Agriculture News Agency

26 هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌ای در سیرجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: کل سطح گلخانه های شهرستان 25.9 هکتار است که از این سطح گلخانه مساحت 1.9 هکتار به صورت کاشت هیدروپونیک است.

26 هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌ای در سیرجان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، محمودآبادی گفت: از نظر برداشت محصول تفاوت محسوسی بین برداشت در فضای باز، گلخانه خاکی و هیدروپونیک وجود دارد. برداشت در محیط گلخانه ای به مراتب بیشتر از برداشت فضای باز است و برداشت در گلخانه هیدروپونیک بیشتر از گلخانه خاکی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان خاطر نشان کرد: هزینه‌کرد جهت احداث هر مترمربع گلخانه خاکی مبلغی حدود یک میلیون هشتصد هزار ریال و در گلخانه هیدرو پونیک حدود سه میلیون ریال است.

وی افزود: در گلخانه هیدرو پونیک به علت تغذیه بهتر بوته ها و کاهش آفات و بیماریها، به ویژه بیماری‌های قارچی و خاکزی می توان محصول سالم‌تری نسبت به گلخانه خاکی تولید کرد.

وی ادامه داد: محصولات گلخانه ای این شهرستان شامل سبزی و صیفی با سطحی معادل 22.68 هکتار ، گل و گیاهان زینتی با سطحی معادل 2.61 هکتار و گیاه آلوئه ورا با سطح 0.61 هکتار است.

محمود آبادی افزود: برنامه کوتاه مدت جهت توسعه گلخانه ها شامل توسعه مطابق با برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان می باشد و برنامه میان مدت شامل توسعه مجتمع گلخانه ای شهرستان و برنامه بلندمدت شامل استفاده از سرمایه گذاران بخش خصوصی توانای اجرای گلخانه هایی با مساحت بیشتر از 2 هکتار است.

گفتنی است از اقدامات ترویجی و آموزشی جهت توسعه گلخانه ها می توان به برگزاری کلاسهای آموزشی، بازدید از گلخانه‌های‌شهرستان‌های هم جوار و ترویج احداث گلخانه توسط کارشناسان پهنه را نام برد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید