Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان:

تهدیدات زیستی، پایداری و امنیت تولید را به مخاطره می‌اندازند

همایش بیوتروریسم و پدافند غیر عامل در حوزه زیستی با حضور عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، سلاجقه مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری و جمعی از مسئولین وکارشناسان در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان برگزار شد.

تهدیدات زیستی، پایداری و امنیت تولید را به مخاطره می‌اندازند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، عباس سعیدی رئیس این سازمان در این همایش  گفت: در حوزه کشاورزی به دلیل گستردگی بحث بیوتروریسم موارد زیادی ازقبیل، اندام گیاهی وارداتی آلوده، بذر آلوده، آفت قرنطینه ای وارداتی، تخم مرغ آلوده و گوشت آلوده وجوددارد که بایستی مد نظر قرار گیرد واینها سهم مهمی در اقتصادی کشاورزی دارد.

وی تصریح کرد: تهدیدات زیستی تهدیداتی هستند که پایداری و امنیت تولید، را به مخاطره می اندازند.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری در این همایش گفت: استفاده از بیوتروریسم هم هزینه کمتری دارد، هم اثبات آن مشکل است وهم درصورت وارد شدن خسارت، میزان خسارت وارد شده بالاست ولی خودشان  مصونیت دارند.

سلاجقه افزود: قرارگاه زیستی استان با ریاست استاندار، 8 کارگروه دارد و اساس کار این کارگروه‌ها در بحث پدافند غیر عامل  زیستی، رصد و پایش می باشد.

وی گفت: در بحث زیستی سه وضعیت وجود دارد که در وضعیت سفید- دستگاه ها خود استان متولی هستند و مرحله پایش  مصون سازی را انجام می دهند و دروضعیت زرد موضوع امنیتی می شود و در  وضعیت قرمز قرار گاه زیستی متولی انجام کار می شود.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری خاطرنشان کرد: سازماندهی فروشگاههای سم با همت جهاد کشاورزی و مشارکت نیروی انتظامی انجام شده و استان کرمان در این خصوص جز موفق ترین استان هاست و در این خصوص استان کرمان در وضعیت سفید است.

سلاجقه ابراز داشت: ساماندهی نهالستانها، امحاء سموم سنواتی و ساماندهی 24 پست قرنطینه دامی و نباتی در هر مرزهای استان، از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در بیوتروریسم است.

وی اظهار داشت: در سالجاری استان کرمان در خصوص تب کریمه کنگو نیز خوب عملکرد داشته و جز استانهای با وضعیت سفید می باشد

لازم به ذکر است در ادامه این همایش دکتر حمیدی در خصوص تهدیدات و راهکارهای پیشگیری بیاناتی بیان کرد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید