Iranian Agriculture News Agency

برگزاری کارگاه آموزشی روش‌های اجرای سامانه‌های نوین آبیاری زیر سطحی و سطحی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: دو کارگاه آموزشی روش‌های اجرای سامانه‌های نوین آبیاری‌ زیر سطحی و سطحی و نحوه نمونه برداری صحیح از خاک با حضور 20 نفر از بهره برداران بخش در منطقه حوض دق بخش مرکزی برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی روش‌های اجرای سامانه‌های نوین آبیاری زیر سطحی و سطحی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، مسعودی گفت: در این کارگاه آموزشی بازدید از سه طرح آبیاری زیر سطحی تحت فشار و کم فشار و تحت فشار سطحی جهت توجیه و ترغیب بهره برداران به اجرای سیستمهای نوین آبیاری با توضیحات کامل انجام گردید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان افزود: در این کارگاه مطالب کاملی در مورد سرفصل های آبیاری تحت فشار شامل: آبیاری تحت فشار قطره ای زیرسطحی با کنترل مرکزی اتومات، آبیاری تحت فشار قطره ای رو سطحی با کنترل مرکزی اتومات جهت صرفه جویی آب و استفاده بهینه و حفظ باغات، آبیاری کم فشار زیرسطحی صرفاً جهت اجرا بر روی باغات پسته و استفاده از لوله کشی قدیم و صرفه جویی در ساخت استخر ذخیره آب ارائه شد.

مسعودی خاطر نشان کرد: همچنین در این کارگاه نحوه صحیح نمونه برداری از خاک در عمقهای40-80-120  انجام و توضیحات کاملی در این خصوص همراه با توصیه به انجام نمونه برداری از خاک و کود دهی بر اساس تفسیر نمونه های برداشت شده نیز توسط مدرس کارگاه مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید