Iranian Agriculture News Agency

کشت کینوا در 14 هکتار از اراضی کشاورزی کرمان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان: سطح زیر کشت محصول کینوا دراین شهرستان 14 هکتار است که در بخش های مرکزی، شهداد و باغین کشت شده است.

 کشت کینوا در  14 هکتار از اراضی کشاورزی کرمان

به گزار ش خبرنگار ایانا در استان کرمان، احمد مسعودی گفت: در مناطق سردسیر زمان کاشت این محصول نیمه اول شهریور ماه و زمان برداشت نیمه دوم آذر ماه و در مناطق گرمسیر زمان کاشت پاییزه اواسط آبان ماه و زمان برداشت نیمه اول دی ماه و زمان کاشت بهاره بهمن ماه و زمان برداشت اواخر اسفند ماه می باشد

مسعودی خاطر نشان کرد:  برای کاشت کینوا از رقم بذر گواهی شده Ti-Ti-Ka-Ka استفاده شده است و پیش بینی می شود در سال جاری میزان تولید این محصول حدود 35 تن با متوسط عملکرد 5/2 تا 3 تن در هکتار می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: کینوا گیاهی با نیاز آبی کم و مقاوم به خشکی و شوری، توان تولید در اراضی کم بازده و همچنین سازگاری به شرایط مختلف اقلیمی دارد و به خاویار گیاهی و مادر غلات معروف است. این گیاه یک گیاه خوراکی است و به عنوان گیاه دارویی هم مورد مصرف قرار می گیرد همچنین دارای عملکرد اقتصادی مطلوب می باشد. در حال حاضر اولویت قرارگیری این گیاه در تناوب زراعی به دلیل تحمل بالا در برابر خشکی و شوری از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید