Iranian Agriculture News Agency

پدافند غیرعامل ، حصول اطمینان از مصونیت محصولات کشاورزی در برابر تهدیدهاست

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: در راستای اهداف پدافند غیرعامل در رابطه با دام در این شهرستان مواردی مانند ایجاد پست های قرنطینه جهت واحدهای حساس و مهم پرورش دام و طیور، ایجاد و احداث واحدهای مهم و حساس پرورش دام و طیور به صورت پراکنده در سطح شهرستان، ایجاد انبارهای ذخیره نهاده های اولیه تولید از جمله غله، مواد دارویی،واکسن ها و... به صورت شناور توسط اداره کل پشتیبانی امور دام و سایر تشکل های مربوطه، ایجاد پست های قرنطینه در ورودی های شهرستان و نظارت دقیق و موثر بر ورود و خروج دام و طیور زنده توسط شبکه دامپزشکی شهرستان انجام شده و ادامه دارد.

پدافند غیرعامل ، حصول اطمینان از مصونیت محصولات کشاورزی در برابر تهدیدهاست

به گزارش خبرگزاری ایانا در استان کرمان، مسعودی خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص انجام اقدامات زمستانه علیه آفات و بیماریهای گیاهی از جمله کرم گلوگاه انار، مگس میوه مدیترانه ای ، میوه های سردسیری ومبارزه در مناطق گرمسیری بر روی آفات و بیماریهای میوه های انار ، به مرکبات نیز اقدامات لازم صورت گرفته است.

مسعودی تصریح کرد: جهت حصول اطمینان و مصونیت محصولات کشاورزی این مدیریت اقدام به اطلاع رسانی در خصوص پیش آگاهی و ردیابی و در صورت لزوم مبارزه با آفت ملخ، اطلاع رسانی در خصوص آگاهی بهره برداران در مورد سموم و کودهای تقلبی و غیر مجاز و اعلام هشدار به بهره برداران توسط پیامک در هنگام احتمال بروز سیل  نموده است

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید