Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان پیش بینی کرد:

حمله ملخ صحرایی به 12 هزار هکتار از اراضی شمال استان کرمان

در راستای مقابله با تهدیدات زیستی، کارگروه پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان جهت آمادگی لازم در صورت حمله ملخ صحرایی، رزمایشی را در هفته پدافند غیرعامل با حضوراعضاء کارگروه مذکور برگزار نمود.

حمله ملخ صحرایی به 12 هزار هکتار از اراضی شمال استان کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در این رزمایش گفت: با توجه به اعلام سازمان خوار و بار جهانی مبنی بر ریزش ملخ ها به استان، با حضور استاندار کرمان جلسه ای تشکیل و حسب دستور استاندارکلیه فرمانداران مرتبط و ادارات به حالت آماده باش در آمده وایشان دستورات لازم را صادر فرمودند.

در ادامه رزمایش بر اساس گزارش مدیریت جهادکشاورزی ارزوئیه مبنی حمله ملخ به مناطق تحت پوشش شهرستان مربوطه و  حسب دستور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تیم پایش متشکل از کارشناسان معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیریت حفظ نباتات به منطقه اعزام شدند.

در مراحل انجام این پایش، استانداری، فرمانداری شهرستان، نیروهای نظامی و انتظامی و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی همکاری و تمامی امکانات در اختیار این گروه قرار گرفت.

پس از پایش و ردیابی آفت مذکور در سطح 40 هزار هکتار از مناطق تحت پوشش رزمایش در شهرستان ارزوئیه ،  مشخص گردید سطحی در حدود  200 هکتار آلوده به آفت مذکور بوده که مبارزه با آن با موفقیت انجام شد.

در پایان رئیس کارگروه پدافند غیرعامل از تمامی واحدهای مربوطه درخواست کرد با آمادگی لازم آماده مقابله با هجوم ملخ های صحرایی در آینده باشند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید