Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان عنوان کرد:

قیمت مرغ زنده در استان کرمان از میانگین کشوری کمتر است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: این معاونت اقدامات موثری در خصوص رفع مشکلات ایجاد شده و تامین نهاده ها و جلوگیری از قیمت روز افزون آنها انجام می دهد تا مشکلات مرغداران مرتفع گردد.

قیمت مرغ زنده در استان کرمان از میانگین کشوری کمتر است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، باقری تصریح کرد: از آنجا درصد بالایی از نهاده ها  مثل ذرت و سویا از منابع خارج از کشور تامین می­ گردد، لذا نوسانات ارزی تاثیر مستقیم بر قیمت نهاده ها و درنتیجه قیمت تمام شده دارد، علی ایحال معاونت بهبود تولیدات دامی استان با پیگیریهای مستمر جهت تامین نهاده ها با قیمت مصوب دولتی توانسته اند با همکاری وزارتخانه متبوع و هماهنگی تشکلهای مربوط، در این مقوله تا حد زیادی این مهم را، برطرف و مشکل مرغداران مرتفع گردد و در این زمینه از بهترین استان­های کشور بوده است.

وی اظهار داشت: شیوع بیماری­ها مرتبط با شرایط جغرافیایی و اقلیمی و گرما و ارتفاع از سطح دریا و....است که این موضوع هم با عنایت به اهمیت آن، مورد توجه شدید این معاونت می باشد و با برگزاری کلاسهای آموزشی جهت کارشناسان مستقر در واحدها و تولیدکنندگان تا حدود زیادی مرتفع شده است.

باقری خاطرنشان کرد: از آنجائیکه سامانه جوجه ریزی در واحدهای پرورشی به صورت شبکه ای و سراسری در وزارتخانه به تشکلها تفویض و واگذار گردیده، لذا مرغداران در حال حاضر با هماهنگی اتحادیه و تعاونیهای مربوطه، جوجه ریزی را بر اساس ظرفیت پروانه، امکانات سالنها و امکانات مالی مرغدار، طبق برنامه ریزی دقیق اقدام به جوجه ریزی می­نمایند و جوجه ریزی نیمه اول سال 98 ده درصد نسبت به سال 97 افزایش داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ابراز داشت: با عنایت به قیمت تمام شده مرغ زنده و تقاضای مصرف کننده در بازار، بخش دولتی همواره بمنظور تعدیل بازار، اقدام به توزیع مرغ منجمد می­نماید و قیمت مرغ زنده در استان کرمان از میانگین کشوری کمتر می­باشد.

وی افزود: همانطور که قبلا اشاره شد، عوامل اقلیمی مثل گرمای زیاد و کمبود نقدینگی و امکانات مرغداران، قطعاً تاثیراتی در تولید دارد اما الحمدا... موارد در کمیته های مربوطه مطرح و به وزارتخانه متبوع ارسال گردیده و نتایج مثبت آن در راستای اجرای طرحهایی از قبیل " بهبودمدیریت مرغداریهاو طرح مرغ سایز..." قابل مشاهده است.

باقری در پایان گفت: قیمت­گذاری توسط ستاد تنظیم بازار به تشکل تولید کننده و صنف مرغ و ماهی واگذار گردیده است که براساس میانگین کشوری و استان­های مجاور صورت پذیرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید