Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان خبر داد:

کشت مکانیزه کلزا در بخش ماهان

مسعوی گفت: کشت کلزا در افزایش کیفیت و کمیت گندم و همچنین از بین بردن علف‌های هرز مزرعه اثراتی دارد که کشت آن در تناوب با گندم توصیه می‌شود.

کشت مکانیزه کلزا در بخش ماهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان تصریح کرد: کلزا یکی از  مهم‌ترین محصولات استراتژیک کشور محسوب می‌شود. روغن کلزا بدلیل ترکیب مناسب اسید‌های چرب غیر اشباع و درصد پایین اسید‌های چرب اشباع همانند زیتون جزء با کیفیت‌ترین روغن‌های خوراکی است و پروتئین موجود در کنجاله آن نیز در تغذیه دام و طیور مصرف می‌شود.

مسعودی افزود: کاشت کلزا در تاریخ مناسب باعث می‌شود بوته‌های کلزا قبل ازشروع سرما به مرحله شش تا هشت برگی کامل رسیده و مقاومت خوبی به سرما داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: با ترغیب کشاورزان بخش ماهان به کشت این محصول با ارزش ، در اوایل مهر ماه سال جاری  در سطح 2 (دو) هکتار از اراضی روستای حجت آباد جوپار  بصورت مکانیزه و با استفاده از دستگاه بذرکار پنوماتیک و باحضور کارشناسان مکانیزاسیون و زراعت سازمان کشت گردید.

مسعودی تصریح کرد: از مزایای کشت مکانیزه کلزا مصرف بذر کمتر، رعایت تراکم کاشت مناسب، صرفه جویی در هزینه های کاشت و کارگر و سهولت در عملیات داشت و برداشت و نهایتا عملکرد بالاتر خواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید