Iranian Agriculture News Agency

کلاس آموزشی مبارزه با زنبور مغزخوار بادام در شهرستان سیرجان برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: با توجه به حملۀ آفت مهلک زنبور مغزخوار بادام به منطقه هماشهر شهرستان سیرجان که سطح وسیعی از باغات بادام شهرستان را به خود اختصاص داده است و پیشرفت سریع و گسترده این بیماری از سویی و عدم آشنایی روستاییان از میزان فعالیت و زیان دهی این افت موجب شدکه در چند سال گذشته برداشت محصول بادام در این منطقه با کاهش چشم گیری مواجهه شود.

کلاس آموزشی مبارزه با زنبور مغزخوار بادام در شهرستان سیرجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در کرمان، محمودآبادی افزود:  از آنجا که این زنبور علاوه بر بادام به آلو و زردالو نیز میتواند حمله نماید و طرز خسارت این حشره به این ترتیب بوده که لارو آن طی مدت 11 ماه زندگی داخل میوه از مغز بادام تغذیه میکند میزان خسارت این افت در این منطقه شدید است.

وی تصریح کرد: جهت آشنایی کشاورزان و نحوه خسارت و مبارزه با این آفت  همایش زنبور مغزخوار بادام  با مدرسی دکتر زهدی از محققین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان و تعدادی از مسئولین و کارشناسان حفظ نباتات این معاونت در محل حسینیه هماشهر و با حضور 110 نفر از کشاورزان و کارشناسان برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان اذعان داشت: در این همایش ضمن انتقال آخرین یافته های مرکز تحقیقات در خصوص کنترل آفت مغزخوار و سایر آفات بادام، بهره برداران مسائل و مشکلات مربوط به تولید این محصول را در حضور مسئولین مطرح کردند و برای رفع آن چاره جویی لازم صورت گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید