Iranian Agriculture News Agency

کشت گیاهان دارویی در شهرستان شهربابک رونق گرفته است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: در حال حاضر کشت گیاهان دارویی از قبیل: زعفران ، گل محمدی ، گاوزبان، پنیریک ، نعناع، ترخون ، خاکشیر در این شهرستان رونق گرفته است.

کشت گیاهان دارویی در شهرستان شهربابک رونق گرفته است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، وزیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: در در طول دوره برداشت گیاهانی مثل زعفران و گل محمدی 150 نفر اشتغالزایی ایجاد شده  و گیاهان دارویی مانند گاوزبان و پنیرک و... که در سطوح کوچک و بصورت خانگی کشت می شوند نیز در طول دوره برداشت برای بانوان خانه دار ایجاد اشتغال می کند.

وی افزود: هر هکتار زعفران بطور متوسط 150 تا 200 میلیون تومان ، گل محمدی 100 تا 150 میلیون تومان گل تر ، سایر گیاهان دارویی نیز هکتاری 25 تا 30 میلیون تومان درآمد ایجاد می کند.

وی خاطر نشان کرد: سطح زیر کشت زعفران در سال سال جاری 168هکتار می باشد این در حالیست که در سال گذشته 160 هکتار  از مزارع این شهرستان زیر کشت زعفران بوده است. همچنین  سطح زیر کشت گل محمدی در سال جاری 31 هکتار و در سال گذشته 28 هکتار بوده است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک در ادامه گفت: از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی، در صورت برطرف شدن خشکسالی ها ترویج توسعه کاشت در مناطق مستعد است.

 وی افزود: برای فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی، بسته بندی زعفران بصورت سنتی توسط چند تولید کننده انجام و در بازار شهرستان به فروش می رسد. همچنین یک شرکتتعاونی با برند زعفران ناب بابک نیز در شهرستان در حال فعالیت است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید