Iranian Agriculture News Agency

سازمان جهاد کشاورزی در شهر اندوهجرد حضوری به موقع و تاثیرگذار داشته است

آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما به دلیل حضور به موقع کارشناسان جهاد کشاورزی در این شهر در حال مهار شدن است.

سازمان جهاد کشاورزی در شهر اندوهجرد حضوری به موقع و تاثیرگذار داشته است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، حجت الاسلام امیرطاهری امام جمعه اندوهجرد در همایش راههای کنترل آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما، با تاکید بر اینکه اقتصاد شهر اندوهجرد کاملا بر پایه کشاورزی استوار است گفت: ۹۰ درصد اشتغال منطقه را کشاورزی تشکیل می دهد به طوری که حتی کارمندان این منطقه نیز کشاورزی دارند.

امام جمعه اندوهجرد به خطر آفت سوسک سرخرطومی حنایی اشاره کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی در شهر اندوهجرد حضوری به موقع و تاثیرگذار داشته است.

حجت الاسلام امیرطاهری افزود: اما انتظاراین بود با تبلیغات انجام شده در مورد برگزاری رزمایش و اهمیت موضوع کشاورزان حضوری فعال تری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از نگرانی های خرده مالکان اندوهجرد را هدر رفت آب از طریق جوی های سنتی دانست و اظهار داشت: دیگر گلایه این افراد این است که جهاد کشاورزی امکانات را فقط در اختیار مالکان عمده بخش کشاورزی می گذارد و به خرده مالکان توجهی ندارد.

همچنین در این همایش زواری رئیس شورای شهر اندوهجرد با اشاره به ورود آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما به اندوهجرد از سال گذشته اظهار داشت: این آفت به دلیل حضور به موقع کارشناسان جهاد کشاورزی در این شهر در حال مهار شدن است.

رییس شورای شهر اندوهجرد از وجود آفت زنجره خرما در اندوهجرد به عنوان دیگر مشکل نخلداران نام برد و افزود: برخی کشاورزان فاصله استاندارد بین درختان را رعایت نمی کنند و به کشت مرکبات بین درختان نخل می پردازند که خطری جدی برای شیوع آفت زنجره خرما است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید