Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی برداشت انار از 260 هکتار باغات شهرستان راور در سال جاری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان راور گفت: برداشت انار در روستاهای شریف آباد، کوهجر، طرز، فیض آباد از توابع بخش مرکزی و همچنین در روستاهای بخش کوهساران شهرستان راور در سطح 260 هکتار از اوایل مهر ماه آغاز شده و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

 پیش بینی  برداشت انار از 260 هکتار باغات شهرستان راور در سال جاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، خواجوئی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال از هر هکتار باغ انار حدود 10 تن محصول انار برداشت شود، افزود: بیشترین ارقام انار شهرستان راور از نوع کیوانی، میخوش، ملس، شیرین، پوست نازک، عقدایی، دانه قرمز راور و دانه سفید می باشد.

وی در ادامه افزود: انار تولیدی در شهرستان به مصرف تازه خوری و تهیه انواع رب می رسدکه  علاوه بر مصرف داخل استان، به استانهای همجوار نیز صادر می گردد.

خواجوئی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انار این منطقه به طور ارگانیک و بدون استفاده از سموم شیمیایی تولید می شود از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

وی در پایان مشکلات قابل ذکر باغداران این منطقه را نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی، خشکسالی های پیاپی و کمبود آب، هجوم آفت مگس میوه مدیترانه ای، شیوه های آبیاری سنتی و خرده مالکی، نبود بازاریابی مناسب و مهمتر از همه وجود واسطه ها و دلالان ذکر کرد و افزود: این امر نیازمند پیگیری و  برنامه ریزی مناسب جهت رفع مشکلات و افزایش عملکرد کمی و کیفی این محصول  می باشد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید