Iranian Agriculture News Agency

برگزاری اولین جلسه ستاد مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرمای شهرستان کرمان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: اولین جلسه ستاد مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی حنایی شهرستان کرمان جهت برنامه ریزی و انجام هماهنگی های لازم به منظور مبارزه و ردیابی این آفت در مناطق خرماخیز شهرستان کرمان برگزار شد.

برگزاری اولین جلسه ستاد مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرمای شهرستان کرمان

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، اولین جلسه ستاد مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی حنایی شهرستان کرمان جهت برنامه ریزی و انجام هماهنگی های لازم به منظور مبارزه و ردیابی این آفت در مناطق خرماخیز شهرستان کرمان بخصوص بخش شهداد و منطقه اندوهجرد با حضور مدیران حفظ نباتات و باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، بخشدار شهداد، رئیس شورای اسلامی شهر اندوهجرد، رئیس بخش آفات سازمان،    بیماریها و علفهای هرز مرکز تحقیقات استان و نمایندگان تعاون روستایی، مسئولین ادارات تخصصی و مراکز جهادکشاورزی مدیریت شهرستان در محل مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

نخعی نژاد مدیرجهاد کشاورزی و رئیس ستاد مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی حنایی شهرستان کرمان گفت: ضمن استفاده از تجارب سال قبل در این خصوص، برنامه ریزیهای لازم برای ردیابی و مبارزه با این آفت بسیار مهم و خطرناک در منطقه در حد مقدورات دولت بعمل می آید و مجموعه جهاد کشاورزی با تمام توان، امکانات و تجهیزات در خدمت باغداران بمنظور مبارزه با این آفت خواهد بود.

وی اذعان کرد: اما قطعا با توجه به محدودیتهای اعتباری و امکانات موجود،  دولت به تنهایی قادر به مبارزه کامل با این آفت نبوده و باغداران مناطق آلوده بایستی مشارکت و همکاری لازم و کاملی را با مجموعه و کارشناسان جهاد کشاورزی داشته باشند.

وی در پایان با توجه به اهمیت این آفت و وسعت خساراتی بحرانهای اقتصادی و اجتماعی که ممکن استه ایجاد کند در اثر عدم مبارزه بموقع ایجاد کند از مسئولین ارشد اجرایی استان خواستار اختصاص اعتبار ویژه و کافی بمنظور مبارزه بموقع با این آفت شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید