Iranian Agriculture News Agency

برداشت سیب زمینی در شهرستان ارزوئیه اتمام یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: برداشت سیب زمینی در شهرستان ارزوئیه از سطح 450 هکتار مزارع از خردادماه آغاز شده وتا اواسط تیرماه ادامه داشت.

برداشت سیب زمینی در شهرستان ارزوئیه اتمام یافت

بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، پورعبدالله با بیان اینکه ارقام کشت شده سیب زمینی در شهرستان ارزوئیه در این فصل شامل میلوا، سانته،کلمبا و جیلی می باشد، افزود: بخش صوغان ودر بخش مرکزی روستای دولت آباد بیشترین سطح زیر کشت سیب زمینی را به خود اختصاص می دهد و به طور متوسط از هر هکتار 30 تن محصول برداشت می شود.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود با توجه به سطح زیر کشت تا پایان فصل برداشت بیش از13500 تن سیب زمینی تولید وعلاوه بر مصرف داخلی به مرکز استان واستانهای همجوار ارسال می شود.

پورعبدالله اظهار داشت: برداشت سیب زمینی به صورت مکانیزه وتوسط دستگاه سیب زمینی کن انجام می شود و دستگاه برداشت غده ها را از خاک خارج نموده و در روی زمین به صورت ردیفی قرار می دهد و پس از آن محصول توسط کارگران جمع آوری وبسته بندی می شود.

وی اظهار داشت: در راستای  مدیریت مصرف آب و توسعه سیستم های نوین آبیاری، 50 درصد از مزارع سیب زمینی شهرستان به صورت قطره ای و تیپ آبیاری می شوند.

وی افزود: محصول سیب زمینی به قیمت 10000تومان از کشاورزان خریداری می شود.

پورعبدالله خاطرنشان کرد: در فصل برداشت سیب زمینی، زمینه اشتغالزایی  برای بیش از 20 نفرکارگر در روز  فراهم آمده است و از مشکلات سیب زمینی کاران در فصل برداشت می توان به بالابودن هزینه های تولید، افزایش هزینه های کارگری،کاهش قیمت محصول و....اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه سیب زمینی ،چهارمین ماده غذایی پرمصرف پس از برنج،گندم وذرت است، افزود: همگام با سیب زمینی کاران سخت کوش شهرستان ارزوئیه،کارشناسان پهنه بندی مراکز جهاد کشاورزی نیز ضمن نظارت دقیق وارائه توصیه های فنی در خصوص تغذیه مناسب مزارع وتوصیه به مصرف کودهای پایه وشناسایی ومدیریت به موقع آفات وبیماریهای مزرعه ،نقش اساسی در تولید محصول با کیفیت شهرستان دارند. 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید