Iranian Agriculture News Agency

برگزار شد؛

کارگاه آموزشی شناسایی وکنترل آفت مگس میوه مدیترانه در منطقه دهسرد شهرستان ارزوئیه

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: دوکارگاه آموزشی شناسایی و کنترل آفت مگس میوه مدیترانه با همکاری بسیج مهندسین کشاورزی ومنابع طبیعی ومدیریت جهاد کشاورزی ارزوئیه در روستاهای"گیجوئیه وپتکان "با حضور 50 نفر از باغداران برگزار شد.

کارگاه آموزشی شناسایی وکنترل آفت مگس میوه مدیترانه در منطقه دهسرد شهرستان ارزوئیه

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، پورعبدالله افزود: در این کارگاه آموزشی باغداران با نحوه شناسایی آفت، طرز خسارت، میزبانهای آفت و زمان ردیابی و روش های تله گذاری و زمان طعمه پاشی(سمپاشی) وتمام اقدامات به باغی جهت کنترل آفت مگس میوه مدیترانه را آموزش دیدند.

پور عبدالله خاطرنشان کرد: آفت مگس میوه مدیترانه آفت بسیار خطرناکی است که متأسفانه از سال 97 به شهرستان ارزوئیه وارد شده و با توجه به پلی فاژبودن آفت به محصولات"انار،به ،مرکبات،انجیر،هلو،زردآلو،شلیل و....)حمله کرده وخسارت زده است.

وی خاطرنشان کرد: در این کارگاه آموزشی باغداران از تجربیات خود واقدامات صورت گرفته تا کنون در خصوص کنترل این آفت در باغات صحبت نمودند.

پورعبدالله در پایان اظهار داشت: امیدواریم که هرچه سریعتر با همت باغداران در مدیریت باغات خود وهمکاری کارشناسان بسیج مهندسین کشاورزی وکارشناسان جهاد کشاورزی شاهد کاهش خسارت اقتصادی آفت در باغات منطقه دهسرد وارزوئیه باشیم.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید