Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت سیر در بخش شهداد کرمان

کشت محصول سیر در منطقه شهداد از نیمه های شهریور ماه شروع شده و اکنون با گذشت حدود 7 ماه از تاریخ کشت به مرحله برداشت محصول رسیده است.

آغاز برداشت سیر در بخش شهداد کرمان

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان،  حسین رضائی سرپرست معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان گفت: با توجه به آغاز فصل برداشت محصولات زراعی در بخش شهداد از جمله سیر و پتانسیل های بالقوه و بالفعل و شرایط آب و هوایی خاص شهداد، کشت اقتصادی این محصول چند سالی است در منطقه شروع شده و با توجه به این نکته که زمان برداشت این محصول زمانی است که هنوز محصول سیر سایر نقاط کشور به مرحله برداشت نرسیده، کشاورزان منطقه به صورت چشمگیری به  کشت این محصول روی آورده اند.

وی افزود: کل سطح زیر کشت این محصول در استان 750 هکتار است که 600 هکتار در سطح شهرستان کرمان می باشد .

وی افزود: کشت محصول سیر در منطقه شهداد از نیمه های شهریور ماه شروع شده وبا گذشت  حدود 7 ماه از تاریخ کشت به مرحله برداشت محصول رسیده است.

رضایی در ادامه گفت: برداشت این محصول از تاریخ  دهم فروردین ماه سال جاری  در سطح 600 هکتار از اراضی زراعی بخش شهداد آغاز  و پیش بینی می گردد تا یک ماه نیز ادامه داشته باشد.

سرپرست معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:پیش بینی عملکرد در واحد سطح  بطور متوسط 45 تن سیر تازه همراه با شاخ و برگ  و تولید حدود 25000 می باشد که 18000 وارد بازار مصرف و بقیه برای مصارف شخصی و بذر سال آینده بکار می رود.

 در طول مدت برداشت این محصول به طور متوسط روزانه 100 نفر در هر هکتار به صورت مستقیم به امر برداشت مشغول بوده و مصارف این محصول قسمتی در بازاراستان و اکثر محصول  به سایر  استانهای کشور و در صورت فراهم شدن شرایط صادرات و بازار فروش به کشورهای حاشیه دریای خزر و عمدتا روسیه صادر می شود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید