Iranian Agriculture News Agency

سفر گروه کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی به کرمان جهت بازدید از باغات خسارت دیده ناشی از سرمای بهاره

حسنی مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک رستم پور مشاور معاون وزیر و مسئول طرح برنامه معاونت امور باغبانی، آهنی مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی و حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی وارد استان کرمان و مورد استقبال خیراندیش رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی و مدیر باغبانی این سازمان قرار گرفتند.

سفر گروه کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی به کرمان جهت بازدید از باغات خسارت دیده ناشی از سرمای بهاره

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، خیراندیش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در رابطه با خسارت وارده به باغات ناشی از سرمازدگی به ایشان گفت: سرمای بهاره  به 172 هزار هکتار باغات استان کرمان خسارت وارد کرده که ۱۵۴ هزار هکتار آن مربوط به باغات پسته و مابقی باغات بادام، گردو و درختان هسته دار است.

وی تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد باغات پسته استان کرمان از ۲۵ تا ۸۰ درصد خسارت دیده اند.

خیراندیش با بیان اینکه در سال جاری سرمای بهاره ۵۰ درصد از محصول پسته را ازبین برده است، افزود: قریب ۱۱ هزارمیلیارد تومان به باغات پسته و بیش از ۱۰۰۰  میلیارد تومان  به باغات گردو، بادام و درختان هسته دار خسارت وارد شد.

لازم به ذکر است، گروه کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی و همراهان  از باغات خسارت دیده در شهرستانهای رفسنجان ، انار، شهربابک وسیرجان بازدید می کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید