Iranian Agriculture News Agency

سرمازدگی بهاره به باغات شهرستان شهربابک خسارت وارد کرد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: براثر افت شدید دما از بامداد یکشنبه 7 فرودین تا بامداد چهارشنبه 10 فرودین ماه در مناطق رباط ،خاتون آباد ،بنه یکه ، استبرق و حومه شهر ، خبر ، دهج و جوزم به باغات پسته بادام ، گردو محصولات زراعی و... خسارت عمده وارد شد.

سرمازدگی بهاره به باغات شهرستان شهربابک خسارت وارد کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، وزیری گفت: طبق گزارشات اداره هواشناسی و  اظهارات باغداران دمای هوا  در این چند شب تا منفی 6 درجه ثبت گردیده که در باغات پسته  با توجه به مرحله رشدی درختان پسته  پیش بینی می گردد این کاهش شدید دما باعث وارد شدن خسارت 90 درصدی به باغات پسته با ارقام احمد اقایی و کله قوچی و خسارت 50 تا 60 درصدی به باغات با ارقام اکبری و فندقی شود . 

وزیری گفت:  سایر محصولات باغی شهرستان نیز در اثر وقوع سرما  در تاریخ 27 اسفند 1400 و فرودین ماه سال جاری بالای 80 درصد خسارت دیده اند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک افزود: کشاورزان مناطق رباط و خاتون آباد و استبرق جهت مقابله با سرما اقدام به روشن کردن آتش بوسیله سوزاندن نخاله های پسته و گازوئیل در ردیف های پسته کردند که در همین راستا با پیگیری مدیریت جهاد کشاورزی میزان 58هزار لیتر گازوئیل جهت مقابله با سرما به شهرستان تخصیص گرفت که  توسط کارشناسان مراکز خدمات در مناطق رباط ،خاتون اباد و استبرق بین باغداران  توزیع گردید. 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید