Iranian Agriculture News Agency

در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اعلام شد:

وجود کالا‌های اساسی از جمله گندم، برنج و شکر در انبارهای استان کرمان

دومین جلسه ستاد تنظیم بازار استان در سال ۱۴۰۱ برگزار شد و در این جلسه بر هماهنگی و آمادگی سازمان های تعاون روستایی و جهاد کشاورزی برای تأمین سیب درختی در صورت نیاز مصرف استان تاکید شد.

وجود  کالا‌های اساسی از جمله گندم، برنج و شکر در انبارهای استان کرمان

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، رئیسی مدیر تعاون روستایی شمال کرمان گفت: تاکنون بیش از ۱۱۰۰ تن سیب درختی و پرتقال برای شب عید در شمال استان تهیه و توزیع شده که شامل ۶۳۸ تن پرتقال و ۴۵۵ تن سیب است.

وی گفت: تقریبا ۴۰ درصد از سهیمه اولیه پرتقال تهیه شده برای شب عید در انبار موجود است و سیب درختی نیز به اندازه کافی وجود دارد و به نظر میرسد مشکلی در ایام پیش رو به این لحاظ نخواهیم داشت.

خیراندیش رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال کرمان گفت: در حال حاضر مصرف سیب درختی در بازار روزانه کاهش یافته و با توجه به خریدهای از قبل به نظر می رسد با کمبود مواجه نباشیم، اما جهاد کشاورزی آمادگی دارد تا در صورت نیاز نسبت به تهیه برای استان اقدام کند.

در ادامه نشست تامین کالا‌های اساسی در آستانه ماه مبارک رمضان مورد بررسی قرار گرفت و ماهری مدیرکل غله استان گفت: ۳۴ هزار تن گندم برنامه حمل از کشتی گرفته ایم که ۲۰ هزار تن آن عملیاتی شده است.

وی افزود: در حال حاضر موجودی استان 35 هزار تن گندم مرغوب است و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

ماهری ادامه داد: خرید گندم در استان کرمان آغاز شده و این گندم به قیمت 11 هزار و 500 تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی بیان داشت: استان کرمان برای اسفند و فروردین ماه ۲ هزار تن سهمیه شکر داشت که در اسفندماه سال 1400 مقدار هزار تن آن توزیع و هزار تن از این میزان شکر نیز برای فروردین ماه 1401 است.

مدیرکل غله استان گفت: ۲ هزار تن شکر نیز برای ماه رمضان مجوز داریم که تا ۱۳ اردیبهشت ماه مهلت جذب دارند. هیچ مشکلی برای ذخیره‌سازی شکر در استان کرمان نیست.

ماهری گفت: 3 هزار و 700 تن برنج در سه نوع هندی، پاکستانی و تایلندی نیز در ماه مبارک رمضان در کرمان در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه ۱۶۰۰ تن برنج نیز از سهمیه مجوزهای قبل مانده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید