Iranian Agriculture News Agency

جلسه وبیناری قرار گاه امنیت غذایی با حضور سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان کرمان برگزار شد

جلسه وبیناری قرار گاه امنیت غذایی به ریاست وزیر جهادکشاورزی و اعضاء و قرارگاههای استانی با حضور خیراندیش سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان کرمان و اعضاء با موضوع تأمین، توزیع و نظارت بر محصولات اساسی شب عید برگزار شد.

جلسه وبیناری قرار گاه امنیت غذایی با حضور سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان کرمان برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، در این وبینار خیراندیش سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در حال حاضر وضعیت جوجه ریزی در استان کرمان نسبت به سال گذشته خوب است و در بهمن ماه دو میلیون هشتصد و پنجاه هزار قطعه و اسفندماه بیش از دو میلیون قطعه جوجه ریزی شده و 2000 تن مرغ  منجمدوارد استان شده است که دو محموله 720 تنی مرغ منجمد به بازار عرضه و 600 تن نیز در حال حمل به استان است.

وی خاطرنشان کرد: مصرف گوشت قرمز در استان کرمان کم است و 240 تن گوشت قرمز منجمد به بازار تزریق شده است و 80 تن در انبار  موجود و 260 تن نیز در حال حمل به استان است.

خیراندیش اظهار داشت: در رابطه با برنج و شکر کمبود در استان نداریم ودر  دونوبت شکر توزیع و در هر نوبت 1050 تنی سهمیه شکر خانوار و 350 تن سهمیه صنوف به بازار عرضه شده است و در حال حاضر 5200 تن شکر در انبار شرکت غله  وجود دارد.

وی ابراز داشت: همچنین در بهمن ماه 1450 تن و در اسفندماه 1800 تن برنج تایلندی و هندی  وارد بازار شده و 5050 تن برنج در انبارها موجود است و پیگیر هستیم 2000 تن برنج به استان حمل شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی در ادامه افزود: در رابطه با نهاده های دامی 18500 تن ذرت، سویا و جو موجود و 6500 تن در حال حمل به استان است.

وی در رابطه با تأمین میوه شب عید گفت: تا کنون 552 تن سیب درختی، 1000 تن پرتقال والنسیا و 100 تن پرتقال تامسون ذخیره شده و آماده توزیع است و خوشبختانه مشکلی برای میوه شب عید وجود ندارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید