Iranian Agriculture News Agency

اثرات برگزاری دومین مانور ملی مقابله با آفتکشهای غیر مجاز در استان کرمان

رعایت دقیق کلیه قوانین و مقررات در تدارک، تامین و توزیع سموم کشاورزی برای سلامت جامعه ضروری است و این نظارت ها مستمر و مداوم خواهد بود.

اثرات برگزاری دومین مانور ملی مقابله با آفتکشهای غیر مجاز در استان کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، دومین مانور ملی مقابله با عرضه آفتکش‌های غیرمجاز و تقلبی در شهرستان‌های استان کرمان برگزار شد.

لری سرپرست حفظ نباتات این سازمان گفت: در این مانور، بازدید از واحدهای توزیع آفت‌کش‌های کشاورزی با هدف کنترل کمی و کیفی سموم، مقابله با فروش سموم غیر مجاز ،خارج از شبکه، تقلبی و قاچاق صورت گرفت.

وی افزود: در این مانورکه 33 اکیپ و 158 نفر از کارشناسان و بازرسان شرکت داشتند،  از 186 واحد فروش آفت‌کش‌های کشاورزی بازدید به عمل آمد که این مانور منجر به تشکیل 9 پرونده، صدور 26 اخطاریه و جمع آوری  100/1 کیلوگرم سم سنواتی و 800/221 کیلوگرم/لیتر سم تقلبی و کشف و ضبط یک‌ انبار زیر زمینی و غیر‌مجاز حاوی 1745 کیلوگرم/ لیتر سم که در سامانه انبارها ثبت نشده بود، گردید.

وی تصریح کرد: در اولین مانور کنترل سموم کشاورزی که در آبان ماه سال جاری توسط ۲۰ اکیپ فنی و نظارتی و همراهی ۱۶۰ نفر از کارشناسان در سطح استان صورت گرفت از ۲۲۱ فروشگاه سموم بازدید بعمل آمد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید