Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه با کانون بسیج مهندسین کشاورزی در مدیریت جهاد کشاورزی ارزوئیه

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: با حضور مسئولین تولیدات گیاهی و حفظ نباتات،کارشناسان بسیج مهندسین کشاورزی ومنابع طبیعی در محل مدیریت جهاد کشاورزی ارزوئیه جلسه بسیج مهندسین کشاورزی برگزار شد.

برگزاری جلسه با کانون بسیج مهندسین کشاورزی در مدیریت جهاد کشاورزی ارزوئیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، پور عبدا... گفت: هدف از برگزاری این جلسه همکاری کارشناسان کانون بسیج مهندسین کشاورزی وکارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی ارزوئیه در امر کنترل عوامل خسارتزا در محصول گندم است.

وی افزود: با توجه به اعلام فائو در خصوص ریزش ملخ در سال جاری واینکه مبارزه با آن وظیفه دولت است و باید به نحوی برنامه ریزی کردکه قبل از خسارت با آن مبارزه شود ودر این شهرستان طی سالهای 97 و98 نیز ریزش ملخ را داشته ایم که از سمت استان هرمزگان وارد منطقه شده است لذا برنامه ریزی می شود در مناطقی که احتمال ریزش ملخ را داریم ردیابی شده ودر صورت آلودگی آن مناطق کانون کوبی گردندوبرای انجام این مهم نیازمند همت وهمکاری تمام دستگاهها در کنترل این آفات است.

ودر ادامه گفت: همچنین آفت سن گندم نیز آفتی کلیدی است که خسارت کمی وکیفی توسط سن مادری وپوره ها وحشرات بالغ به مزارع گندم وارد میکند ولازم به ذکر است که در سال زراعی جاری سن گندم زودتر از سال قبل ریزش نموده است وبا ردیابی های به موقع ،شیوه مبارزه تعیین ومبارزه با آفت آغاز که کارشناسان با جدیت مزارع را مورد پایش قرارداده وتوصیه های فنی لازم را به کشاورزان در زمینه ی زمان سمپاشی ونوع سم مناسب ارائه می دهند.

وی افزود: امید است در سال زراعی جاری با همکاری کانون بسیج مهندسین وکارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی ارزوئیه در زمینه مدیریت عوامل خسارتزا موفق باشیم وبتوانیم محصول با کیفیتی تولید کنیم.

در این جلسه مصوب شد: با توجه به احتمال ریزش ملخ در فروردین ماه ،از توان فنی ولجیستیکی نیروهای بسیجی به همراهی سایر ارگانها  در مبارزه با آفت ملخ استفاده شود.

همچنین تصویب شد، اعضای کانون بسیج مهندسین ،مزارع گندم  تحت پوشش خود را مشخص نمایند وضمن همکاری با کارشناسان حفظ نباتات ،مزارع را ردیابی نموده وعلاوه بر برگزاری کارگاههای آموزشی ،توصیه های فنی خور را به کشاورزان ارائه دهند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید