Iranian Agriculture News Agency

برنامه ریزی کشت قراردادی پنبه در استان کرمان

جلسه برنامه ریزی کشت قراردادی پنبه باحضور رئیس این سازمان، مدیر تعاون روستایی، مدیر شرکت خدمات حمایتی و سایر مدیران و کارشناسان ستادی جهاد کشاورزی مرتبط با موضوع برگزار شد.

برنامه ریزی کشت قراردادی پنبه در استان کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، دکتر خیراندیش سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در این جلسه گفت: از جمله محورهای اصلی پیشنهادی وزیر در بحث زراعت به عنوان یکی از پنج سیاست وزارت جهاد کشاورزی، کشت قراردادی محصولات اساسی است که در همین راستا  درصددهستیم آن را در استان به بهترین نحو اجرائی نمائیم تا کشاورز زمانی که برای کاشت تصمیم می‌گیرد  بداند که محصولش با چه قیمتی و توسط چه کسی بایستی  خریداری  شود.

خیراندیش افزود: محصولاتی که به نوعی به صنعت وصل می شوند زمینه مناسب تری برای کشت قراردادی دارند و در بحث پنبه در گام نخست تلاش خواهیم کرد ۵۰۰ هکتار از مزارع پنبه استان  را تحت پوشش کشت قراردادی قرار دهیم. 

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در سال جاری این پروژه به صورت آزمایشی توسط اتحادیه تعاونی‌های تولید استان انجام خواهد شد و این امکان برای همه اشخاص حقوقی و حقیقی بخصوص کارخانه‌ جات پنبه وجود دارد که در بحث کشت قراردادی ورود پیدا کنند.

  لازم به ذکر است، در این طرح کشت  قراردادی تمامی مراحل کاشت داشت و برداشت به صورت علمی و کاملا مکانیزه انجام می شود.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید