Iranian Agriculture News Agency

تلاش برای رفع مشکل تأمین بچه ماهی جهت توسعه فعالیت شیلاتی در شهرستان رفسنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: با حضور امام جمعه شهرستان رفسنجان،کارشناس شیلات و مسئول عقیدتی جهاد به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، مزرعه پرورش ماهی متعلق به مهدی نوروزی واقع در احمداباد رضوی مورد بازدید قرار گرفت.

تلاش برای رفع مشکل تأمین بچه ماهی جهت توسعه فعالیت شیلاتی در شهرستان رفسنجان

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، در این بازدید ابتدا مدیر مزرعه گزارشی از روند تولید در مزرعه ارائه داد و در ادامه به مشکل تأمین نهاده ها ازجمله تأمین بچه ماهی اشاره کرد.

 امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه ماهی به عنوان غذای سالم، باید در سبد غذایی خانوار روستایی قرار گیرد، افزود: از ویژگی های پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی بالارفتن درامد کشاورز و افزایش سرانه مصرف ماهی است و در خصوص رفع مشکل تأمین بچه ماهی جهت توسعه این فعالیت در شهرستان را اقدامی ضروری دانست.

حاج عبدالهی اظهار داشت: مزرعه پرورش ماهی، آقای نوروزی مزرعه ایی الگویی نیمه مداربسته در این شهرستان می باشدکه با توجه به  شرایط اقلیمی، مناسب برای پرورش ماهی قزل آلای رنگین کمان  بوده و در حال حاضر با استفاده از هواددهی، تصفیه فیزیکی و سیستم برگشت آب ظرفیت نگهداری ۱۰ تن ماهی در هر لایه تولید را دارد.

وی افزود: در صورت مساعد بودن شرایط، امکانات و تجهیزات راه اندازی واحد تفریخ و تولید بچه ماهی موردحمایت قرارخواهدگرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: با توجه به محدودیت منابع آب در شهرستان استفاده چند منظوره و بهینه از هر واحد (مترمکعب )آب به خصوص در فعالیتهای کشاورزی توأم با پرورش ماهی باعث افزایش درآمد، اشتغالزایی و افزایش سرانه مصرف آبزیان در خانوار روستایی و همچنین باعث غنی شدن آب کشاورزی و افزایش تولید می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به همین دلیل ترویج فعالیت های آبزی پروری توام با کشاورزی  از اهداف این مدیریت است و سالانه چندین کارگاه و وبینار آموزشی در زمینه پرورش آبزیان برگزار می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید