Iranian Agriculture News Agency

برگزار شد؛

مراسم بزرگداشت ولادت حضرت فاطمه(س) و تکریم روز زن و مقام مادر در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان

مراسم بزرگداشت ولادت با سعادت ریحانه نبی اکرم حضرت فاطمه(س) و تکریم روز زن و مقام مادر تحت عنوان همایش علویون فاطمی در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با حضور خیراندیش سرپرست سازمان جهاد کشاورزی، حجه السلام والمسلمین قاسمی زاده، محمودی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان، خانم بدرآبادی مدیر امور اداری، مشاورین بانوان در سازمان و ادارات تابعه و همکاران خانم سازمان و ادارات تابعه برگزار شد.

مراسم بزرگداشت ولادت حضرت فاطمه(س) و تکریم روز زن و مقام مادر در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا  استان کرمان، حجه الاسلام والمسلمین قاسمی زاده مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی ضمن تبریک روز ولادت حضرت فاطمه گفت: اگر بخواهیم زندگی بهتری همراه با عاقبت به خیری داشته باشیم باید دایره شناخت خود را نسبت به حضرت فاطمه(س) بیشتر کنیم.

وی تصریح کرد: باید استعداد و توان خود را برای تجلیل و تکریم از بانوی بزرگ اسلام بگذاریم.

حجه السلام والمسلمین حسینی از اساتید حوزه و دانشگاه به موضوع تربیت و فرزندآوری پرداخت و افزود: وضعیت فعلی جامعه از نظر فرزندآوری نامطلوب است و نرخ زاد و ولد در ایران 1.5 فرزند در ازاء هر خانواده است در صورتیکه نرخ جایگزینی برای هر کشوری 2.1 است.

وی افزود: کاهش زاد و ولد به شدت آسیب های زیادی به فرزند و والدین وارد می کند و جامعه ما به سمت سالمندی حرکت می کند و در سال 1420 پیرترین کشور دنیا خواهیم بود.

وی اظهار داشت: نیروی مولد جامعه 15 تا 654 سال است و محور توسعه هر کشوری نیروی انسانی است و جامعه ما به شدت به سمت سالمندی پیش می رود و ایران در چند سال آینده پیرترین کشور منطقه می شود.

حجه السلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه با کاهش جمعیت توازن بین قومیت ها بهم می خورد، افزود: آسیب های دیگری که کاهش فرزندآوری به دنبال دارد بیماری و کاهش ضریب ایمنی روحی و روانی فرزندان و والدین است.

وی به آسیب های تک فرزندی اشاره کرد و طلاق، به هم خوردن توازن قومی، کاهش ضریب هوشی، کاهش ایمنی در تک فرزندی را از جمله آسیب های تک فرزندی برشمرد.

وی بر ازدواج به هنگام و فرزندآوری به موقع تأکید کرد.

وی افزایش جمعیت را باعث توسعه اقتصادی، اجتماعی و نظامی و نیروی انسانی هر کشو دانست.

در  این مراسم دکتر خیراندیش ضمن تبریک این روز به بانوان سازمان گفت: حضرت فاطمه(س) در بین زنان نظیر ندارد و او کسی است که هم دختر رسول الله(ص) و هم همسر امام علی(ع) و هم مادر امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است و با احدی در عالم امکان قابل مقایسه نیست

لازم به ذکر است در پایان مراسم لوح تقدیر از سوی دکتر خیر اندیش سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، حجه السلام والمسلمین قاسمی زاده مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان و مهندس محمودی معاون توسعه مدیریت و منابع به بانوان سازمان و ادارت تابعه اهدا شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید