Iranian Agriculture News Agency

به منظور پیگیری مشکلات عشایر انجام شد؛

دیدار نماینده مردم رفسنجان با رئیس سازمان امور عشایری کشور

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی به منظور پیگیری مشکلات عشایر حوزه انتخابیه با رئیس سازمان امور عشایری کشور دیدار کرد.

دیدار نماینده  مردم رفسنجان با رئیس سازمان امور عشایری کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، حجت الاسلام جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی  در این جلسه ضمن بیان مشکلات عشایر در خصوص آب، جاده های عشایری، کمبود اعتبارات و... مشکل فقر مراتع با توجه به خشکسالی ها را مطرح و ابراز کرد: با توجه به اینکه شاید دام ها بتوانند چهارماه از سال از چراگاه استفاده کنند، باید سهمیه ای تخصیص داده شود که عشایر بتوانند خوراک هشت ماه دیگر  دام های خود را تأمین کنند.

وی با ذکر این مطلب که نداشتن امور عشایری موجب شده که از بسیاری از مزایا، سهمیه ها و امکانات عشایری محروم باشیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه موفق شدیم اداره امور عشایری رفسنجان را راه اندازی کنیم، نیاز دارد نیروی آن هم مشخص شود و آمار درستی از وضعیت خانوارهای عشایری داشته باشیم که بتوانیم به خوبی آنها را ساماندهی کنیم.

در این جلسه در خصوص حل مشکل سهمیه آرد عشایر، واگذاری پنل خورشیدی و تخصیص اعتبار برای اعطای وام بلندمدت به عشایر بحث و تبادل نظر شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید