Iranian Agriculture News Agency

به صورت نمادین انجام شد؛

خاموشی موتورپمپ ها و قطع برداشت از چاه های آب کشاورزی حوزه شهرستان بافت

هرساله به منظور مدیریت صحیح مصرف آب بخش کشاورزی از اول دی ماه تا اواسط اسفند ماه به مدت بیش از ۲ ماه برداشت از چاه های آب قطع و ذخیره سازی آب در سفره انجام می شود.

خاموشی موتورپمپ ها و قطع برداشت از چاه های آب کشاورزی حوزه شهرستان بافت

بنا به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، الهی فر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت گفت: برگزاری این مراسم به صورت نمادین در محل موتورپمپ با حضور بخشدار بخش خبر ، مدیر منابع آب ، مدیر امور برق ، رئیس بانک کشاورزی،  روحانی شهر کشکوییه ، مسئول مرکز جهاد کشاورزی دشت آب و تعدادی از کشاورزان و دست اندرکاران بخش کشاورزی انجام شد.

وی تصریح کرد: امید است با انجام صحیح این کار صرفه جویی در مصرف آب و تغذیه سفره های زیر زمینی شهرستان صورت گرفته و با انجام سایر روش های علمی از قبیل اصلاح الگوی کشت و اجرای سیستم های نوین آبیاری گامی مهم در جهت نیل به کشاورزی پایدار و استقلال اقتصادی این مرزوبوم برداشته شود.

الهی فر خاطرنشان کرد: در حوزه شهرستان بافت غیر از رودخانه ها و چشمه های  فصلی و دائمی و قنوات تعداد ۲۷۰ حلقه چاه نیمه عمیق و عمیق وجود دارد که از این تعداد ۱۶۰ حلقه چاه دارای مجوز بوده و تعداد ۱۲۰ حلقه چاه فعال می باشند که به طور متوسط از هر کدام به میزان ۱۷ لیتر در ثانیه آب برداشت می شود.

وی در پایان ابراز داشت: تعداد ۷۸ حلقه از چاه های فعال در دهستان دشت آب قرار داردو آبخوان دشت آب نیز که از مهم ترین آبخوان های شهرستان در بخش کشاورزی است هرساله حدود ۱ متر افت سطح آب دارد و در صورت مدیریت نامناسب مشکلات عدیده ای برای بخش کشاورزی این دهستان بوجود خواهد آمد

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید