Iranian Agriculture News Agency

۶۰ هکتار به اراضی زیر کشت "زعفران" در کرمانشاه اضافه شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال ۶۰ هکتار به اراضی زیر کشت زعفران در استان اضافه شد.

۶۰ هکتار به اراضی زیر کشت "زعفران" در کرمانشاه اضافه شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، منصور احمدی  با اشاره به پایان کشت زعفران در استان، اظهار کرد: امسال افزایش ۶۰ هکتاری کشت زعفران در مزارع استان کرمانشاه را هدفگذاری کرده بودیم که خوشبختانه این هدفگذاری محقق شد.

احمدی با بیان اینکه کشت زعفران در کرمانشاه از اواسط شهریور شروع شده و هم اکنون به اتمام رسیده، اضافه کرد: سازمان جهادکشاورزی استان امسال در راستای کمک به کشاورزان ۱۲۰ تن پیاز زعفران با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال را بین زعفران کاران کرمانشاه توزیع کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت زعفران استان مربوط به شهرستان کرمانشاه است، گفت : بجز شهرستان‌های قصرشیرین و سرپلذهاب، کشت زعفران در دیگر نقاط استان انجام می‌شود.

وی اشاره‌ای هم به سطح زیرکشت زعفران در استان داشت و گفت: ۴۱۷ هکتار از اراضی استان کرمانشاه به کشت زعفران اختصاص دارد که پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۷۰۰ کیلوگرم محصول از این مزارع برداشت شود.

وی گفت: برداشت زعفران در استان کرمانشاه از دهه اول آبان شروع می شود و به مدت یک ماه ادامه پیدا می‌کند.

احمدی زعفران تولیدی در مزارع استان کرمانشاه را در جزو انواع مرغوب زعفران برشمرد و افزود: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته با تست‌های آزمایشگاهی زعفران تولیدی در استان در زمره انواع با کیفیت زعفران به شمار می‌رود که قابل رقابت با زعفران های مرغوب است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید