Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه برنامه‌ریزی کشت بهاره چغندرقند در سازمان جهاد کشاورزی

پیش بینی کشت۱۱هزار هکتار چغندرقند بهاره در استان کرمانشاه

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در جلسه هماهنگی برنامه ریزی کشت بهاره چغندرقند که با حضور نمایندگان کارخانه های قند داخل و خارج استان برگزار شد، گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۱هزار هکتار کشت چغندرقندبهاره در استان انجام شود.

برگزاری جلسه برنامه‌ریزی کشت بهاره چغندرقند در سازمان جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، محمدسعید هوشیار با اعلام این خبر افزود: در این راستا پیش بینی می شود از این سطح ۷۰۰ هزار تن چغندرقند تولید و توسط کارخانه های قند خریداری شود.

هوشیار سطح زیر کشت چغندرقند بهاره سال زراعی گذشته را ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: از این سطح ۶۸۲ هزار تن چغندرقند تولید و تحویل کارخانه های قند شد.

وی سپس به کشت چغندرقند پاییزه در استان پرداخت و افزود: سال زراعی گذشته ۳۹۰ هکتار چغندرقند پاییزه در مناطق گرمسیری استان کشت شد و از این سطح ۲۰هزار تن محصول تولید شد.

وی افزود: امسال ۱۱۵۰هکتار چغندرقند پاییزه در مناطق گرمسیری استان کشت شده که نشان از افزایش ۳برابری سطح زیر کشت دارد و پیش بینی داریم تولید چغندرقند پاییزه استان به حدود ۶۰ هزار تن برسد.

گفتنی است در  این جلسه که با حضور نمایندگان  کارخانه های قند برگزار شد تصمیماتی در خصو ص برنامه ریزی لازم به منظور عقدقرارداد با کشاورزان، تعیین سطوح کشت و مسائل اجرایی کار اتخاذ و مصوب شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید