Iranian Agriculture News Agency

بیش ازیک هزارهکتار اراضی کشاورزی سرپل‌ذهاب زیرکشت چغندرقند رفت

مدیرجهادکشاورزی سرپل ذهاب گفت: یک هزار و ۱۸۳ هکتار از مزارع این شهرستان زیرکشت چغندرقند پاییزه رفت که نسبت به سال قبل ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

بیش ازیک هزارهکتار اراضی کشاورزی سرپل‌ذهاب زیرکشت چغندرقند رفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، اردشیر نورمحمدی افزود: مزارع چغندرقند پاییزه شهرستان از رشد رویشی خیلی خوبی برخوردار است که باتوجه به پیگیری همکاران و کارشناسان پهنه مبارزات شیمیایی و مکانیکی علیه علف های هرز در حال انجام است.

مدیر جهادکشاورزی سرپل ذهاب گفت: با توجه به اینکه تامین بذر مورد نیاز با تاخیر انجام گرفت ولی با تلاش همکاران ستادی، مسوولان مراکز و کارشناسان پهنه ما توانستیم یک هزار و ۱۸۳ هکتار را  چغندر قند کشت کنیم.

نور محمدی ادامه داد: باتوجه به نامگذاری سال ۹۹ توسط رهبرمعظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به نام جهش تولید و کارهای ترویجی و زیربنایی که طی سه سال اخیر انجام شده، در صورت تامین بذر در زمان مناسب و پرداخت مطالبات کشاورزان توسط کارخانه قند در کمترین زمان ممکن می توان درسال آینده سطح زیر کشت را تا ۲هزار هکتار افزایش داد.

نورمحمدی در پایان گفت: در سال جاری برای اولین بار برای خرید محصول کشاورزان چغندرکار با سه کارخانه قند اسلام آبادغرب، بیستون و همدان قرارداد بسته شده است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد و ۴۴ هزار هکتار زمین زراعی دارد که با همت  جهادکشاورزی و کشاورزان بیش از ۳۵ هزار و ۵۰۰ هکتار آن زیرکشت غلات رفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید