Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خبر داد :

طرح جهش تولید در دیم‌زارها در ۱۷۶ هزار هکتار از اراضی استان اجرایی می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان در سطح ۱۷۶ هزار هکتاراز اراضی دیم اجرایی می‌شود.

طرح جهش تولید در دیم‌زارها در ۱۷۶ هزار هکتار از اراضی استان اجرایی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، سید افشین صفوی اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دیم‌زارهای استان کرمانشاه تحت حمایت‌های این تفاهم‌نامه با رعایت اصول به زراعی و به‌نژادی و بیمه به افزایش تولید خواهند رسید.

وی گفت: در این طرح با حمایت‌های مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) یارانه‌ای برای تهیه کودهای شیمیایی و  سموم دفع آفات نباتی به دیم‌کاران اعطا می‌شود.

صفوی با اشاره به اینکه دیم‌کاران استان استقبال خوبی از این طرح دارند خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار نفر از کشاورزان برای انجام طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

صفوی گفت: یکی از نکات مثبت طرح، بیمه ویژه‌ای است که برای این طرح در نظر گرفته شده است، در این طرح محصولات گندم، جو، نخود و علوفه توسط صندوق بیمه بانک کشاورزی با پرداخت مبلغ ۹۱۰۰ تومان توسط کشاورران عزیز دیم‌کار به ازای هر هکتار بیمه می‌شوند، هزینه واقعی حق بیمه ۳۵۱۰۰ تومان است که با حمایت‌های مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، به ۹۱۰۰ تومان کاهش داده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: علاوه بر رعایت اصول به‌زراعی و به‌نژادی، دستیابی به حداکثر تولید در دیم‌زارهای استان کرمانشاه به بارشهای آخر فصل در اردیبهشت بستگی دارد و همین امر موجب شده که تولید در دیم‌زارها دارای ریسک بالایی باشد که انجام بیمه می‌تواند این اطمینان خاطر را به زارعین دیم‌کار دهد که در صورت حادث شدن خسارت خشکسالی، بخشی از خسارات وارده توسط صندوق بیمه جبران شود.

صفوی گفت: ۲۵ مرکز بیمه و ۶۴ مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی به منظور صدور بیمه برای زارعین عزیز آمادگی دارند.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: به منظور جلوگیری از مراجعه کشاورزان به مراکز بیمه‌ محصولات، احتیاجی به حضور فیزیکی نبوده و از آنجا که شماره تلفن کشاورزان تحت پوشش در اختیار صندوق بیمه قرار داده شده از طریق تماس تلفنی با این عزیزان بدون مراجعه حضوری مزارعشان بیمه می‌شود.‍

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید