Iranian Agriculture News Agency

بیش از ۲ هزار تن مرکبات از باغات قصرشیرین برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ تن محصول مرکبات از سطح 600 هکتار باغات بارور این شهرستان مرزی برداشت شد.

بیش از ۲ هزار تن مرکبات از باغات قصرشیرین برداشت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، مراد محمودیان افزود: به دلیل سرمای پایدار یک هفته ای این شهرستان در آبان ماه امسال برداشت محصول مرکبات ۷۰ درصد دچار افت محصول و سرمازدگی شد. 

وی اظهارداشت: میانگین عملکرد محصول مرکبات از باغ های قصرشیرین ۱۵ تن در هکتار است که متاسفانه سرمای یک هفته ای و دمای زیرصفر این شهرستان باعث افت عملکرد محصول مرکبات به میزان چهار تن در هر هکتار شد.

رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: بیشترین سطح زیرکشت باغ مرکبات بارور در قصرشیرین مربوط به پرتقال است.

محمودیان اظهار داشت: همچنین علاوه بر پرتقال در باغات مرکبات قصرشیرین محصولات دیگر از جمله لیموشیرین، لیموترش و گریپ فروت، نارنج و نارنگی و سایر ارقام موجود است.

او ادامه داد: شهرستان قصرشیرین در مجموع یک هزار و 50 هکتار باغ مرکبات دارد که 600 هکتار آن بارور و مابقی غیربارور است.

وی اضافه کرد: پرتقال قصرشیرین با پایه های نارنج و لیمو پیوند شده که مزه خوب و کیفیت عالی دارد همچنین رقم لیموشیرین تولیدی این شهرستان از نظر اندازه و شکل ظاهری کوچک تر از سایر لیموشیرین ها است.

وی گفت: لیموشیرین قصرشیرین طعم و مزه منحصر به فردی دارد و از شیرینی خاصی برخوردار است و تلخی پس از خوردن را هم به همراه ندارد.

به گفته کارشناسان، با توجه به اینکه باغات قصرشیرین به لحاظ بافت خاک فقیر است، توزیع کودها و مواد ریزمغذی یارانه‌ای بین باغداران می تواند باعث تقویت خاک و در نتیجه افزایش کمی و کیفی محصول باغات این شهرستان شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید