Iranian Agriculture News Agency

امسال یک هزار و ۷۰۰ کیلوگرم زعفران در کرمانشاه برداشت می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به اینکه فصل برداشت زعفران آغاز شده است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک هزار و ۷۰۰ کیلوگرم زعفران در استان برداشت شود.

امسال یک هزار و ۷۰۰ کیلوگرم زعفران در کرمانشاه برداشت می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، نوربخش حاتمی رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان این خبر اظهار کرد: از حدود ۱۰ سال قبل روند توسعه کشت زعفران در استان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سطح زیرکشت زعفران استان از نیم هکتار در سال ۸۹ به ۴۲۲ هکتار رسیده است، گفت: از این میزان سطح زیرکشت ۱۲۰ هکتار امسال به مساحت زعفران کاری کرمانشاه اضافه شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه این سازمان امسال ۴۳ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه کشت زعفران اختصاص داد، افزود: این میزان اعتبار صرف خرید ۳۷۵ تن پیاز زعفران شد که به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

حاتمی عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی به منظور حمایت از کشت زعفران در استان نیمی از پیازهای موردنیاز کشاورزان را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می دهد و کشاورزان باقی پیاز موردنیاز خود را از بازار آزاد تهیه می کنند.

رییس جهاد کشاورزی کرمانشاه توضیح داد: زعفران های برداشت شده از مزارع استان در پنج واحد فرآوری و بسته بندی برای عرضه به بازار آماده می شود.

حاتمی با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت زعفران استان مربوط به شهرستان کرمانشاه است، اظهارداشت: علاوه بر کرمانشاه در شهرستان های دالاهو، هرسین، سنقر، صحنه، کنگاور، جوانرود، اسلام آبادغرب، ثلاث باباجانی و گیلانغرب برداشت زعفران آغاز شده است.

وی گفت: براساس آزمایش های انجام شده زعفرانی که در کرمانشاه تولید می شود با بهترین زعفران های تولیدی رقابت می‌کند و توان حضور در بازارهای جهانی را دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید