Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خبر داد؛

راه اندازی دو واحد جدید سردخانه محصولات کشاورزی در شهرستان روانسر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در راستای تحقق اهداف برنامه توسعه سه ساله بخش کشاورزی و همچنین برنامه های پدافند غیرعامل، دو واحد سردخانه جدید در شهرستان روانسر راه اندازی و به چرخه خدمت رسانی در منطقه اضافه شد.

راه اندازی دو واحد جدید سردخانه محصولات کشاورزی در شهرستان روانسر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار کرد: این واحدها باعث رونق تولید، ایجاد آرامش در کشاورزان و تجار منطقه و همچنین ایجاد اشتغال شده است.

حاتمی ظرفیت دو سردخانه فوق را حدود 5000 تن اعلام و اظهار کرد: این سردخانه ها ظرف مدت کمتر از یکسال به بهره‌برداری رسیده اند که یک اقدام جهشی و کم سابقه در استان بوده است.

حاتمی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از کشاورزان به منظور کشت محصولات سیب زمینی اقدام به عقد قرار داد با این سردخانه‌ها به منظور نگهداری بذر سال آینده خود کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته کشاورزان این منطقه مجبور بودند بذر مورد نیاز خود را از استان همدان و... تامین کنند.

حاتمی با اشاره به ضرورت ایجاد سردخانه در استان کرمانشاه تصریح کرد: سردخانه‌های فعلی به هیچ عنوان جواب‌گوی این استان پهناور نبوده و انشاا... طی سال‌های آینده با همکاری مسئولین ارشد استان و بانک‌های عامل بخصوص بانک کشاورزی بتوانیم ظرفیت مطلوبی از سردخانه در استان به منظور ذخیره سازی محصولات کشاورزی ایجاد کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید