Iranian Agriculture News Agency

برای اولین بار در کشور

کشت قراردادی کلزا در استان کرمانشاه آغاز شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز کشت قراردادی کلزا در استان برای اولین بار در کشور خبر داد.

کشت قراردادی کلزا در استان کرمانشاه آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، سیدافشین صفوی با اشاره به آغاز کشت قراردادی کلزا در استان، گفت: بر اساس هماهنگی‌ صورت گرفته با یکی از کارخانجات روغن‌کشی فعال در استان، این کارخانه متعهد شده اقدام به کشت قراردادی کلزا با زارعان استان کند.

صفوی اضافه کرد: این کارخانه متعهد شده محصول کلزای زارعان استان را در فصل برداشت با قیمت پنج درصد بالاتر از قیمت اعلام شده برای خرید تضمینی کلزا  از زارعان خریداری کرده و وجه آن را هم ظرف مدت هفت روز پس از تحویل، پرداخت کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: این کارخانه به دو شکل قرارداد بدون نهاده و با نهاده با متقاضیان کشت کلزا قرارداد می بندد که در شکل با نهاده به ازای هر هکتار کشت کلزا مبلغ ۱.۵ میلیون تومان نهاده شامل بذر، سم و کود را به زارعان می دهد و این مبلغ را در آخر فصل از بهای کلزای کشاورز کم می کند.

صفوی با بیان اینکه نمایندگان این کارخانه در مراکز جهاد کشاورزی برای انعقاد قرارداد با زارعان متقاضی حضور دارند، گفت: این کارخانه تاکنون در سطحی معادل ۲۵۹۰ هکتار با زارعان قرارداد بسته و در دو روز گذشته هم ۹۰ هکتار کلزای قراردادی در استان کشت شده است.

وی با بیان اینکه این اولین بار است که در کشور کشت کلزا به صورت قراردادی انجام می‌شود، ابراز امیدواری کرد: این اقدام بتواند در افزایش سطح زیرکشت کلزای استان اثرگذار باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید