Iranian Agriculture News Agency

با بهره‌برداری از 23 هزار هکتار طرح توسعه آب و خاک در غرب کشور

17500هکتار از اراضی دیم تبدیل به آبی شد

وزیر جهاد کشاورزی در آئین بهره‌برداری از طرح عظیم آب و خاک در استانهای کرمانشاه و ایلام که به صورت ویدیو کنفرانس توسط رئیس جمهور انجام شد گفت؛ امروز با بهره‌برداری از 23 هزار هکتار طرح توسعه آب و خاک غرب کشور، 17500 هکتار اراضی دیم تبدیل به اراضی آبی شد.

17500هکتار از اراضی دیم تبدیل به آبی شد

ر کاظم خاوازی با بیان این مطلب افزود؛ طرح توسعه منابع آب و خاک غرب کشور و شمال غرب به پیشنهاد دولت تدبیر و امید و عنایت ویژه مقام معظم رهبری (مدظله االعالی) از سال 94 با تصویب 8 میلیارد دلار بودجه و در سطح 227 هزار هکتار مصوب شد.

خاوازی خاطرنشان کرد؛ از 23 هزار هکتار اراضی که امروز در طرح توسعه آب و خاک مورد بهره‌برداری قرار گرفت 221500 هکتار مربوط به استان کرمانشاه و 1500 هکتار نیز دراستان ایلام قرار دارد.

خاوازی در ادامه به افزایش عملکرد مزارع با بهره‌برداری از طرح توسعه آب و خاک اشاره نمود و تصریح نمود؛ با آبی شدن مزارع عملکرد مزارع 3و نیم تا 4 برابر افزایش پیدا می کند.

وی گفت؛ کشاورزان می توانند علاوه بر یک کشت دو یا سه کشت در سال داشته باشند که باعث افزایش درآمد آنان می شود.

خاوازی افزود؛ با بهره‌برداری از این 23 هزار هکتار توسعه آب و خاک غرب کشور 9200 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده و به همین منظور 508 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و 300 هزار تن نیز به تولیدات افزوده می شود.

خاوازی سپس به آمادگی وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه بیشتر طرح های آب و خاک کشور تا پایان سال اشاره داشت و افزود؛ در صورتی که 450 میلیارد تومان اعتبار به این بخش اختصاص یابد 50 هزار هکتار دیگر توسعه طرح های آب و خاک را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید