Iranian Agriculture News Agency

بیش از هزار میلیارد ریال در بخش صنایع تبدیلی کرمانشاه سرمایه‌گذاری شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: میزان سرمایه‌گذاری در طرح‌های به بهره‌برداری رسیده بخش صنایع تبدیلی کشاورزی استان در هفت سال گذشته با هزار و ۱۲۳ درصد رشد از ۹۱ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال به هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال رسیده است.

بیش از هزار میلیارد ریال در بخش صنایع تبدیلی کرمانشاه سرمایه‌گذاری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، نوربخش حاتمی با اعلام خبر فوق افزود: ظرفیت جذب ماده خام در طرح‌های به بهره‌برداری رسیده بخش صنایع تبدیلی کشاورزی در سال ۹۲ حدود ۱۰۰ هزار و ۸۳۴ تن بود که این میزان جذب با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مدیریت صنایع تبدیلی کشاورزی استان کرمانشاه و حمایت های دولت، اکنون با ۲۲۳ درصد افزایش به ۳۲۶ هزار تن رسیده است.

وی گفت: در طرح‌های به بهره‌برداری رسیده صنایع تبدیلی بخش کشاورزی میزان اشتغال در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی استان با ۲۸۱ درصد رشد از ۱۲۶ نفر به ۴۸۰ نفر و تعداد طرح‌های به بهره برداری رسیده نیز با ۱۴۷ درصد رشد از ۱۵ طرح به ۳۷ طرح و میزان اشتغال نیز با ۲۸۱ درصد افزایش از ۱۲۶ نفر به ۴۸۰ نفر رسیده است.

وی در ادامه همچنین توضیح داد که در هفت سال گذشته میزان جواز تاسیس صادر شده در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی کرمانشاه با ۶۵۵ درصد رشد از ۳۱ جواز به ۲۳۴ جواز رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه گفت: ظرفیت جذب ماده خام برای طرح‌هایی که جواز تاسیس آنها صادر شده در سال ۹۲ حدود ۲۸ هزار تن بود که این میزان جذب با حمایت های دولت اکنون با سه هزار و  ۳۲۹ درصد افزایش به ۹۶۰ هزار تن رسیده است.

حاتمی افزود: در طرح های صنایع تبدیلی بخش کشاورزی که جواز تاسیس برای آنها صادر شده میزان اشتغال در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی استان با ۷۰۵ درصد رشد از ۴۲۵ نفر به سه هزار و ۴۲۳ نفر و تعداد جواز تاسیس شده با ۶۵۵ درصد رشد از ۳۱ جواز به ۲۳۴ جواز، ظرفیت تولید نیز با ۲۲۶ درصد افزایش از ۲۳۸ هزار تن به ۷۷۷ هزار تن رسیده است.

به گفته او، میزان سرمایه گذاری نیز با هزار و ۳۶۷ درصد رشد از ۵۹۷ هزار میلیون ریال به هشت میلیون و ۷۵۸ هزار میلیون ریال رسیده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید