Iranian Agriculture News Agency

هزینه انتقال آب عشایر رایگان شد

محمدی مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه گفت : اداره کل امور عشایر در سال 98 و سال جاری بیش از 120 پروژه با اعتباری بالغ بر 280 میلیارد ریال در دست اجرا و یا آماده بهره برداری دارد که قطعاً کمک شایانی به جهش و رونق تولید خواهد کرد .

هزینه انتقال آب عشایر رایگان شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، محمدی با بیان این خبر افزود: طبق آخرین سرشماری جامعه عشایری در استان ، ۸۰ هزار نفرمی باشند که در قالب۱۴ هزار خانوار و ۱۴ ایل  و جمعیتی حدود  ۴ درصدی بیش از ۳۰ درصد محصولات پروتئینی استان را تولید می‌کنند.

محمدی  در ادامه با اشاره به  گستره فعالیت اداره کل ،  آب رسانی ثابت و سیار ، سوخت رسانی ، آرد رسانی ، احداث راه و ابنیه پل ،احیاء و بازسازی قنوات و خطوط لوله انتقال آب به محل اسکان عشایر را در کنار ارائه تسهیلات ارزان قیمت حمایتی به منظور خرید و پرواربندی دام ، پرورش گیاهان دارویی و خرید علوفه مصرفی از فعایتهای شاخص این اداره کل عنوان کرد .

او افزود: رایگان کردن آب شرب و دام عشایر یکی از کارهای خوب در بحث خدمات رسانی به جامعه عشایری در سال 98 بود که با حمایتهای خوب استاندار محترم و دیگر مسئولین استان از محل اعتبارات ارزش افزوده به ثمر نشست و به توفیق الهی ادامه خواهد داشت .

محمدی ادامه داد: تفاهم نامه تشکیل شورای حل اختلاف عشایر استان یکی دیگر از کارهای خوبی بود که به انجام رسید و انشا الله به زودی شاهد افتتاح آن در محل اداره کل امور عشایر استان خواهیم بود .

او افزود: سطح استان و استانهای همجوار ایلام ، خوزستان و لرستان در دایره خدمات رسانی به عشایر کرمانشاه است که بنا بر اقتضاء و در فصول سرد و گرم سال به کوچ وجابجائی می پردازند .

مدیر کل امور عشایر با اشاره به آئین نامه ساماندهی عشایر که تمامی سازمانها و ادارات را ملزم به خدمات رسانی فرهنگی و رفاهی به جامعه عزیز عشایر کرده است از انعقاد ساخت 10 مدرسه سیار عشایری با سازمان آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس استان در سال جاری خبر داد .

وی در پایان ضمن اشاره به واکسیناسیون و خدمات بهداشتی علی الخصوص در زمان بحران کرونا به جامعه عشایری استان ، صدور کارت تردد در مناطق مرزی را یکی دیگر از خدامت این اداره کل عنوان و ابراز امیدواری کرد در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب " جهش تولید " نامگذاری شده شاهد حرکت خوب و شتابان ایجاد رفاه بیشتر برای این جامعه غیور و  رشید باشیم .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید