Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی تولید بیش از 37 هزار تن محصولات باغی از باغات شهرستان کرمانشاه

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه از پیش بینی تولید 37 هزار تن انواع محصولات باغی در این شهرستان خبر داد.

پیش‌بینی تولید بیش از 37 هزار تن محصولات باغی از باغات شهرستان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، ابراهیم دارایی با بیان این خبر افزود: تاکنون بیش از28 هزار تن انواع محصولات باغی از باغات شهرستان کرمـانشاه برداشت گردیده و این روند بر اساس نوع محصولات و زمان رسیدن آن ها تا اواسط فصل پاییز به طول می انجامد.

وی در ادامه  با بیان اینکه سال گذشته در مجموع  بیش از 35875 تن انواع محصولات باغی در این شهرستان تولید گردیده خاطرنشان کرد؛ عمده این محصولات را شامل انگور، سیب، هلو، شلیل، گردو و... برشمرد.

دارایی سسپس سطح باغات مثمر شهرستان کرمانشاه را بیش از 3800 هکتار عنوان کرد وتصریح نمود: محصولات باغی در این شهرستان طبیعی بوده و برای تولید این محصولات کمتر از کود و سموم شیمیایی استفاده شده است.

وی یادآور شد: در راستای سیاست های توسعه باغات در سال گذشته در این شهرستان و امکانات مهیا شده با مشارکت بهره برداران بالغ بر 92 هکتار باغ آبی و دیم به سطح باغات شهرستان کرمانشاه اضافه شده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه در پایان، خشکسالی‌های مکرر، کمبود آب، فقدان سیستم‌های نوین آبیاری، عدم توجه باغداران به تغذیه و حاصلخیزی خاک را از جمله مشکلات تولید این محصولات برشمرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید