Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی برداشت 45 هزارتن گندم از مزارع شهرستان گیلانغرب

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغربخبر داد: برداشت گندم در نقاط گرمسیر شهرستان گیلانغرب آغاز شده که سطح زیر کشت گندم شهرستان را در سال جاری به 24 هزار هکتار می‌رساند.

پیش بینی برداشت 45 هزارتن گندم از مزارع شهرستان گیلانغرب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب با بیان اینکه برداشت گندم در نقاط گرمسیر شهرستان گیلانغرب آغاز شده است، سطح زیر کشت گندم شهرستان را در سالجاری 24 هزار هکتار اعلام کرد و گفت؛ پیش بینی میشود در مجموع 45 هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت و 40 هزار تن آن توسط مراکز خرید از کشاورزان خریداری شود.

حیدرپور با اعلام این خبر افزود؛ برداشت گندم در نقاط گرمسیر گیلانغرب تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت و برداشت در مناطق سردسیر شهرستان  نیز از اول تیرماه خواهد بود.

 وی گفت؛ 5 مرکز خرید گندم برای خرید گندم مازاد برمصرف کشاورزان در شهرگیلانغرب و  دهستانها در نظر گرفته شده است و پیش بینی شده تعداد 110دستگاه کمباین بومی و غیربومی  بدین منظور بکارگرفته شود تا امر برداشت با تسهیل انجام گیرد.

وی در ادامه  از تشدید کنترل نظارتی در تمامی مبادی خروجی شهرستان بمنظور جلوگیری از هرگونه قاچاق گندم توسط دلالان و سودجویان خبرداد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید