Iranian Agriculture News Agency

مراسم تکریم و معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با حضور رئیس ، معاونین و مدیران و کارکنان سازمان و شهرستان کرمانشاه در محل سالن اجتماعات سازمان برگزار شد.

مراسم تکریم و معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، اولین سخنران این مراسم حجت الاسلام و المسلمین قلعه کهنه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه بود.

قلعه کهنه در سخنان خود به ویژگی های مدیران از دیدگاه اسلام پرداخت و توجه به این ویژگی ها را ضامن پیشرفت مدیران به حساب آورد.

جلال کریمی زند مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در مراسم تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه که با حضور معاونین ،مدیران و کارکنان این مدیریت در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد ،با اشاره به معیارهای مدیریتی و تعاریف مدیریت گفت؛ مدیریت به لحاظ تئوریک دارای چارچوب و معیارهایی است ، و از دیدگاه اسلام نیز مدیریت امانتی است که می بایست پاس داشته شود .

وی افزود ؛ مدیریت از دیدگاه اسلام یک تکلیف ،خدمت و وظیفه است و نه دیدگاه ریاستی و لذا مدیران در مکتب اسلام می بایست به عهد نامه مالک اشتر توجه نمایند .

کریمی زند در ادامه از زحمات مهندس آشتاب در زمان تصدی مدیریت جهاد کشاورزی کرمانشاه تشکر نمود و برای مهندس ابراهیم دارایی در مسئولیت جدید آرزوی توفیق نمود.

دیگر سخنران این مراسم مهندس حاتمی ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بود.

حاتمی در ابتدای سخنان خود با اشاره به لزوم تغییرات و تحولات در عرصه های مدیریتی گفت ؛ زحمات و تلاش های مدیران می بایست معطوف به اثربخشی شود و مردم در خصوص اقدامات و فعالیت های مدیران بهترین قضاوت ها را خواهند داشت.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه کشاورزی کرمانشاه در توسعه اقتصادی استان افزود ؛ یکی از راههای برون رفت از وضع موجود استان توجه به بخش کشاورزی است.

حاتمی خاطرنشان نمود؛ با توجه به اینکه عمده مردم به طور مستقیم و غیر مستقیم از نظر اشتغال و معیشت وابسته به بخش کشاورزی هستند و وظیفه امروز ما ایجاد بستر اشتغال در کشاورزی است.

حاتمی در ادامه گفت؛ تکالیف مدیران نظام با توجه شرایط جدید کشور بسیار خطیر و مهم است ، چرا که کار مدیران در شرایط عادی چندان هنر نیست و مدیران زبده و کار آمد در دل بحرانها رشد می یابند.

وی افزود؛

 حاتمی آنگاه با اشاره به ضرورت تکریم ارباب رجوع توسط مدیران گفت ؛ توجه به مردم و مردم داری یکی از اصولی است که مدیران سازمان جهاد کشاورزی می بایست به آن توجه نمایند.

وی سپس با تشکر از مهندس شهرام آشتاب در زمان تصدی پست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت ؛ شهرستان کرمانشاه یکی از شهرستانهای بزرگ کشاورزی در کشور است که دارد با امکانات یک شهرستان کوچک اداره می شود ،لذا این موضوع نیازمند توجه مدیریتی وافری است که امیدواریم مهندس دارایی مدیر جدید این مجموعه به نحو مطلوبی از عهده آن بر آید.

حاتمی در ادامه با اشاره به ویژگی های مدیریتی مهندس دارایی، برای وی در منصب جدید آرزوی توفیق نمود.

شهرام آشتاب مدیر پیشین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه سخنران بعدی این مراسم بود .

وی در ابتدای سخنان خود با تشکر از زحمات کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه و معاونین و مدیران سازمان به ویژگی ها و بستر های کاری در شهرستان کرمانشاه پرداخت و تاکید کرد ؛ شرایط امروز نیازمند بوجود آوردن بستری برای کار بیشتر جهت جهش تولید است و کسالت و بیماری حقیر موجب شد این درخواست را از رئیس سازمان داشته باشم تا در سنگر دیگری به فعالیت بپردازم.

وی سپس به برنامه های انجام شده در حوزه های فنی و تحول اداری در شهرستان کرمانشاه اشاره کرد و گفت ؛ در حوزه های مختلف ارزیابی ها بر این بود که شهرستان کرمانشاه مسیر رو به رشد خوبی را طی می نماید.

آشتاب در ادامه به مشکلات موجود در عرصه کشاورزی گفت ؛ علی رغم مشکلات توانستیم میزان سطح زیر کشت نخود را ۵ هزار هکتار ارتقاء دهیم.

توسعه اراضی تحت پوشش ایکاردا ، حوزه تامین نهاده ها ، تشکیل مراکز غیر دولتی ، به روز رسانی خدمات ، توسعه نژادهای دامی اصلاح شده ، احیاء واحد‌های راکد،توسعه باغات مدرن و....از جمله موضوعاتی بود مهندس آشتاب در گزارش خود به آنها اشاره کرد.

آشتاب در پایان برای دارایی در پذیرش مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.

در پایان این مراسم ابراهیم دارایی بعنوان سرپرست جدید این مدیریت به ارائه سخنان خود پرداخت.

دارایی در سخنان خود به ضرورت توجه به برنامه ریزی برای پیشبرد امور پرداخت و از کارکنان مجموعه درخواست نمود جهت پیشبرد برنامه ها با ایشان همکاری لازم را  بعمل آورند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید