Iranian Agriculture News Agency

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی بین دانشگاه رازی و سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه جهت توسعه کشاورزی هوشمند

تفاهم نامه همکاری پژوهشی توسعه کشاورزی هوشمند بین دانشگاه رازی و سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی بین دانشگاه رازی و سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه جهت توسعه کشاورزی هوشمند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، با حضور حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه و محمد ابراهیم اعلمی آل آقا رئیس دانشگاه رازی و جمعی از مدیران این دو مجموعه تفاهم نامه همکاری پژوهشی جهت توسعه کشاورزی هوشمند در محل سالن جلسات ساختمان مرکزی دانشگاه رازی منعقد شد.

رئیس دانشگاه رازی در ابتدای مراسم تفاهم نامه این دو دستگاه اجرایی با اشاره به سوابق این دانشگاه و رتبه آن در سطح کشور گفت ؛ با توجه به سابقه دانشگاه رازی و فعالیت های مبتنی بر دانش سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ضرورت این همکاری دو طرفه احصاء و به مرحله اجرا در آمد.

محمد ابراهیم اعلمی آل آقا در ادامه سخنان خود توجه به بحث پژوهش های تقاضا محور را بسیار مهم برشمرد و افزود ؛ رویکرد دانشگاه رازی در این خصوص کمک به دستگاههای اجرایی جهت بهرمندی از سوابق پژوهشی صورت گرفته است و رویکرد مجموعه دانشگاه توجه به کشاورزی هوشمند است.

آل آقا توجه به حوزه IT را مهم برشمرد و افزود؛ کشاورزی می بایست از ظرفیت های تکنولوژی برای اجرای برنامه های خود بهره ببرد.

در ادامه این مراسم فرماندار شهرستان اسلام آباد غرب خواهان همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه جهت فراهم شدن هوشمند سازی کشاورزی در شهرستان اسلام آباد غرب شد.

نوربخش حاتمی در مراسم انعقاد این تفاهم نامه گفت ؛ هدف از انعقاد این تفاهم نامه ایجاد بستری مطلوب جهت جبران نارسایی های گذشته است.

وی در ادامه به مشکلات بخش کشاورزی در گذشته اشاره کرد و افزود ؛ بخش کشاورزی کرمانشاه ،بعنوان یکی از قطب های کشاورزی کشور دارای پتانسیل مطلوبی جهت رونق توسعه اقتصادی استان است.

حاتمی سپس به ارائه گزارشی از اقلیم ،میزان اراضی ، تولیدات کشاورزی و...کرمانشاه پرداخت و گفت ؛ بین وضع موجود و پتانسیل های آن و اوضاع اقتصاد کشاورزی استان تناسبی وجود ندارد و می توان با قاطعیت گفت ، کشاورزی کرمانشاه ظرفیت های خالی فراوانی دارد که مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان نیازمند همکاری متقابل با مراجع علمی و سایر دستگاهها جهت بارور نمودن آن است.

وی آنگاه به ظرفیت های دانشگاه رازی پرداخت و افزود ؛ دانشگاه رازی یک پتانسیل بالقوه است که خانواده کشاورزی استان تصمیم دارد از آن بهره بیشتری در حوزه کشاورزی هوشمند ببرد.

حاتمی در ادامه به برنامه ۳ ساله سازمان و کار کارشناسی صورت گرفته در این برنامه با اتکا به نظرات اساتید دانشگاه اشاره کرد و گفت ؛ در این برنامه سعی کرده ایم پیوست های پژوهشی ، ارتباطی و فرهنگی را لحاظ کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس به مشکلات استان در زمینه مدیریت تولیدات محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود ؛ سازمان جهاد کشاورزی در زمینه تولید محصولات چندان مشکلی را پیشاروی خود نمی بیند و عمده مشکل پس از تولیدات و در عرصه مدیریت تولیدات است.

وی هوشمند سازی سیستم های آبیاری تحت فشار را ضروری دانست و افزود؛در این حوزه به لحاظ اجرایی اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما نیازمند همکاری مراجع علمی برای هوشمند سازی این عرصه هستیم.

حاتمی آنگاه به محاسن ایجاد دفتر ارتباطی بین سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه رازی اشاره کرد و گفت ؛ این دفتر پس از شروع بکار منشاء فعالیت های موثری بوده است و انتظار داریم با همکاری اساتید دانشگاه این دفتر بستر هوشمند سازی بخش کشاورزی را فراهم آورد.

حاتمی در ادامه پیشنهاداتی را جهت تحقق درخواست های فرماندار اسلام آباد غرب ارائه کرد.

در ادامه این جلسه اساتید دانشگاه رازی به بیان نظرات خود در خصوص هوشمند سازی کشاورزی کرمانشاه پرداختند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید