Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خبر داد؛

آغاز عملیات برداشت دانه روغنی کلزا در شهرستان قصرشیرین

تاکنون ۵۸ تن کلزا از کشاورزان قصرشیرینی خریداری شده است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه طی خبری با اعلام آغاز عملیات برداشت دانه روغنی کلزا در شهرستان قصر شیرین گفت؛ تاکنون 58 تن کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

آغاز عملیات برداشت دانه روغنی کلزا در شهرستان قصرشیرین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، دکتر سیدافشین صفوی با بیان این خبر افزود؛ کلزا یکی از محصولات مهم و استراتژیک است که برداشت آن در استان کرمانشاه از 12 اردیبهشت ماه در روستای سید سهراب قصرشیرین آغاز شده و در مناطق معتدل و سرد استان تا اواخر مردادماه ادامه دارد.

وی سطح زیر کشت کلزا در استان کرمانشاه را 3787 هکتار اعلام نمود و خاطرنشان کرد: از این سطح 282 هکتار مربوط به شهرستان قصرشیرین است.

صفوی سپس به تمهیدات لازم جهت برداشت دانه روغنی کلزا در مناطق گرمسیری استان اشاره داشت و خاطرنشان کرد؛ 17 مرکز خرید آماده خرید  محصول کلزای کشاورزان هستند.

وی تصریح کرد: همچنین 4 دستگاه کمباین دارای حد مخصوص  کلزا، عملیات برداشت محصول کلزا در سطح شهرستان قصرشیرین را انجام می دهند.

صفوی در ادامه تصریح کرد: در راستای عملیات برداشت کلزا در شهرستان قصرشیرین با هماهنگی شبکه بهداشت شهرستان مقرر شده قبل از انجام عملیات برداشت، تست تب سنجی از رانندگان کمباین ها و همراهان آنها به منظور پیشگیری از بیماری کرونا انجام بگیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید