Iranian Agriculture News Agency

مانور سمپاشی هوایی مزارع شهرستان قصرشیرین با پهپاد

برای اولین بار مانور سمپاشی هوایی در مزارع سطح شهرستان قصرشیرین با مدیریت مهندس نور محمدی مدیر جهادکشاورزی شهرستان قصرشیرین و با حضور تاتار فرماندار این شهرستان انجام گرفت.

 مانور سمپاشی هوایی مزارع شهرستان قصرشیرین با پهپاد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، در یک اقدام بی نظیر مزارع گندم و کلزای‌ شهرستان را در راستای  مبارزه با آفات وبیماری ها به شکل هوشمند ونوین با پهباد کشاورزی سمپاشی کردند.

در حاشیه آغاز انجام این عملیات نور محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قصرشیرین طی سخنانی گفت؛ در سالی که مزین به جهش تولید از طرف مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نامگذاری گردیده  است  با استفاده از این تکنولوژی شاهد افزایش محصولات بیشتر در واحد سطح خواهیم بود.

نور محمدی در ادامه به مزایای استفاده از این روش اشاره  داشت که شامل کاهش دوز مصرفی سم، سهولت در سمپاشی  و کاهش زمان سمپاشی با دقت بیشتر و صرفه جویی در مصرف  آب و... می باشد.

وی دیگر مزایای این روش را عدم لهشدگی محصول بیان نمود زیرا دیگر نیازی به ورود تراکتور و کشاورز به مزارع نیست و از طرفی آلودگی زیست محیطی ندارد.

 وی تصریح کرد؛ در این روش مقدار دوز مصرفی سم به حداقل می رسد و بیشترین جذب را در سطح  مزارع شاهد هستیم که این به نوبه خود باعث کاهش هزینه های اقتصادی می شود.

در ادامه  تاتار فرماندار شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از مدیر جهادی و مجموعه همکاران آن در شهرستان این مهم را نقطه عطف  در کشاورزی برشمرد که در آن با توجه به تکنولوژی خطاهای انسانی کاهش و شاهد رونق تولید محصولات بیشتر کشاورزی در سال جهش تولید باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید