Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه؛

کشاورزی دروازه توسعه کرمانشاه است

برگزاری جلسه شورای مدیران سازمان با نماینده منتخب مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه طی نشست شورای مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با محمد رشیدی نماینده منتخب مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت؛ کشاورزی دروازه توسعه کرمانشاه است.

کشاورزی دروازه توسعه کرمانشاه است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، در این جلسه نوربخش حاتمی به ارائه گزارشی مبسوط از برنامه ها و فعالیت های سازمان پرداخت و گفت ؛ کرمانشاه دارای پتانسیل های بسیاری برای پیشرفت است و این موضوع با چهره ارائه شده از کرمانشاه در اذهان برخی منتقدین بسیار فاصله دارد.

نوربخش حاتمی سپس با اشاره به نقش بخش کشاورزی در توسعه کرمانشاه افزود ؛ کشاورزی دروازه توسعه کرمانشاه است و برای نیل به سمت پیشرفت توجه وافی به بخش کشاورزی ضروری است.

حاتمی سپس با توجه به ظرفیت های کشاورزی کرمانشاه به تشریح برنامه ۳ ساله توسعه کشاورزی کرمانشاه پرداخت و افزود؛ در این برنامه ۳ ساله با توجه به وضعیت موجود، افزایش تولیدات کشاورزی کرمانشاه از ۴ میلیون و ۱۸۲ هزار تن به ۶ میلیون تن و ۶۸ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم هدف گذاری شده است.

وی آنگاه با اشاره به درآمد سرانه کشاورزان استان گفت ؛ در برنامه مذکور توجه ویژه ای به افزایش درآمد سرانه کشاورزان و بهره برداران استان شده است.

حاتمی یکی از ویژگی های بارز برنامه ۳ ساله توسعه کشاورزی کرمانشاه را جامع بودن و پهنه محور بودن معرفی کرد و تصریح کرد؛ توجه به فرهنگ مدیریت جهادی برگ زرین دیگری از برنامه موصوف است.

وی سپس با ارائه جزئیات افزایش تولیدات زراعی،باغی و دامی سازمان در برنامه مذکور گفت ؛ تنها در سال اول اجرای برنامه شاهد رشد مطلوبی در حوزه های پیش گفته بودیم و موفق شدیم ۱۱ هزار شغل در سال اول اجرای برنامه در سامانه رصد استان ثبت کنیم.

اصلاح نژادهای دامی، افزایش ضریب مکانیزاسیون ،افزایش راندمان آب و توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار بویژه در سامانه گرمسیری،توسعه گلخانه ها ، صنایع تبدیلی،توسعه کشت زعفران و اصلاح قیمت نخود به نفع تولید کنندگان ،بهبود فضای کسب و کار و...رئوس دیگری از گزارش ارائه شده توسط رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه را به خود اختصاص داد.

گفتنی است در ابتدای این نشست مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان نیز به ارائه گزارشی از وضعیت سازمان و برنامه های پیشاروی جهت تحقق شعار محوری جهش تولید پرداخت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید