Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تاکید کرد؛

ضرورت توجه جدی به کنترل علف‌های هرز در مناطق گرمسیری

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در جلسه ستاد گیاه پزشکی استان که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیران عضو ستاد و مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای گرمسیری برگزار شد بر توجه جدی مدیران مناطق گرمسیری به کنترل علف های هرز تاکید کرد.

ضرورت توجه جدی به کنترل علف‌های هرز در مناطق گرمسیری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، در ابتدای این جلسه دکتر صفوی به بیان مطالبی در خصوص ضرورت توجه جدی مدیران مناطق گرمسیری به کنترل علف های هرز و سن غلات پرداخت و افزود؛ مزارع کشاورزان به صورت مستمر پایش و در صورت لزوم مبارزه با علف های هرز با جدیت انجام شود.

در ادامه این جلسه مدیر حفظ نباتات سازمان با اشاره به وضعیت بارشی سطح استان به ارائه گزارشی از وضعیت تامین سموم پرداخت و افزود ؛ سموم مورد نیاز استان خوشبختانه تامین شده است و هیچگونه مشکل و کمبودی در این عرصه نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر حمل سموم به شهرستانها گفت ؛ برای جایگزینی و حمل سموم توسط وارد کنندگان سموم موضوع حمل سموم به شهرستانها حائز اهمیت است.

مدیر حفظ نباتات سازمان توصیه کرد موقع سمپاشی مزارع جهت مبارزه مفید به دمای هوا توجه شود.

مهندس شریفی سپس به بحث مبارزه با علف های هرز و حشرات و جوندگان مضر اشاره کرد و گفت ؛ مبارزه با آفت موش مغان را باید به صورت جدی پیگیری کرد و موضوع کلیدی لانه کوبی را به نحو مطلوب انجام داد.

وی آنگاه به بحث پایش مزارع برای مقابله با زنگ زرد غلات اشاره کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید