Iranian Agriculture News Agency

در استان کرمانشاه؛

از ۵ محصول سالم گواهی شده زنان روستایی رونمایی شد

استفاده از ظرفیت زنان روستایی و عشایری در تولیدات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار در بخش کشاورزی استفاده از ظرفیت زنان روستایی و عشایری از برنامه های سازمان است.

 از ۵ محصول سالم گواهی شده زنان روستایی رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، نوربخش حاتمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در مراسم رونمایی از ۵ محصول سالم گواهی شده زنان روستایی و تجلیل از مدیران عامل صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی استان کرمانشاه گفت؛ برای رسیدن به توسعه پایدار در بخش کشاورزی استفاده از ظرفیت زنان روستایی و عشایری از برنامه های سازمان است.

حاتمی با اشاره به نقش و جایگاه زنان روستایی گفت: این نقش در تولیدات کشاورزی حائز اهمیت بوده و در برنامه های سازمان در بخش کشاورزی نقش زنان روستایی و عشایری پر رنگ است.

وی گفت: با افزایش و ایجاد صندوق اعتبارات خرد زنان، مشاغل زنان روستایی و عشایری تقویت شده است.

بخش کشاورزی نقش محوری در توسعه اقتصادی استان کرمانشاه دارد

در ادامه مراسم، هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به خروجی فعالیت دستگاههای اجرایی گفت: تکریم ایام دهه فجر در واقع جشن موفقیت های حاصل شده است و تمامی دستگاههای اجرایی می بایست از این بستر برای بیان توفیقات بدست آمده و تلاش برای توفیقات آتی استفاده کنند.

وی گفت: در یکسال گذشته برای غلبه بر مشکلات بیشترین تسهیلات ارزان قیمت را به هم استانیهایمان ارائه کرده ایم، اما واقعیت این است که می بایست بیشتر تلاش کنیم و گام های برداشته شده کافی نیست.

حاتمی به جایگاه کشاورزی استان کرمانشاه و نقش آن در توسعه استان اشاره کرد و گفت: بخش کشاورزی استان کرمانشاه بخش فعال و مطالبه گری است و پروژه های خوب استان در دهه فجر پروژه های کشاورزی است.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی استان کرمانشاه نسبت به سایر بخش ها این ویژگی را دارد که ما را زودتر به مقصد برساند.

۶۰درصد زنان استان کرمانشاه در عرصه کشاورزی  نقش آفرین هستند

در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسینی مقدم مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان به بحث امنیت غذایی و اهمیت آن پرداخت و گفت: در تولید ۲۵ محصول باغی در جهان در رتبه اول تا دهم جهان قرار داریم و این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است و باید تلاش کنیم با توجه به این پتانسیل، کیفیت تولید محصولات را با کنترل آفات و بیماری ها با کمترین استفاده از سموم ارتقاء دهیم.

وی سپس به موضوع توجه به نقش زنان در توسعه کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: زنان استان کرمانشاه در عرصه کشاورزی ۶۰درصد نقش آفرین هستند.

سید اسماعیل حسینی مقدم در پایان سخنان خود بر نقش کارگروهی زنان در صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی اشاره کرد و گفت: امور مختلفی در قرآن برای زنان تعریف شده که یکی از آنها دامداری است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم توسط وزیر علیمراد اکبری معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی،  فروغ السادات بنی هاشم مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیر کل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری و رئیس سازمان جهاد کشاورزی از 5 محصول سالم کشاورزی استان کرمانشاه رونمایی شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید