Iranian Agriculture News Agency

مشاور وزیر جهاد کشاورزی:

به‌دنبال پروژه‌هایی با کمترین سرمایه و در غالب تعاونی‌ها در جوامع محلی هستیم

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیر کل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری گفت:در جوامع محلی باید به دنبال پروژه هایی باشیم که با کمترین سرمایه و در غالب تعاونی ها و اعتبارات خرد قابل راه اندازی و پیگیری باشند.

به‌دنبال پروژه‌هایی با کمترین سرمایه و در غالب تعاونی‌ها در جوامع محلی هستیم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، فروغ السادات بنی هاشم مدیر کل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری  در مراسم رونمایی از 5 محصول سالم استان کرمانشاه، با اشاره به توانافزایی جوامع محلی با محوریت زنان روستایی و صندوق های خرد، گفت: با اجرای شش برنامه توسعه در کشور و اتفاقات خوبی که در قالب این برنامه ها رخ داده است، شاهد مسائل و مشکلاتی نیز  مهاجرت روستائیان به شهر ها و بیکاری و...نیز هستیم.

وی افزود: برنامه‌های توسعه بیشتر سرمایه محور بوده و همین موضوع خود باعث مشکلاتی شد و حلقه مفقوده بحث سرمایه نیروی انسانی و بحث روستائیان و عشایر نشد .

بنی هاشم در ادامه گفت: در جوامع محلی باید به دنبال پروژه هایی باشیم که با کمترین سرمایه و در غالب تعاونی ها و اعتبارات خرد قابل راه اندازی و پیگیری باشند.

وی گفت: باید بستر را برای شکوفایی اقتصاد روستا و سپس اقتصاد کشور مهیا شود.

مدیر کل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری در پایان به مراحل ثبت گواهی های صادر شده برای محصولات سالم اشاره کرد و گفت: این آمادگی وجود دارد تا سایر محصولات استان کرمانشاه نیز موفق به دریافت گواهی نامه شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید