Iranian Agriculture News Agency

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی؛

تجهیز بیش از 80 هزار هکتار مزارع استان کرمانشاه به سیستم های آبیاری تحت فشار

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در چهارمین روز از دهه فجر گفت: استان کرمانشاه یکی از استان‌های پیشرو در اجرای سیستم‌های آبیاری نوین است. در حال حاضر ۸۰ هزار هکتار از اراضی استان به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز است.

تجهیز بیش از 80 هزار هکتار مزارع استان کرمانشاه به سیستم های آبیاری تحت فشار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در چهارمین روز از دهه مبارک فجر در مراسم رونمایی از ۵ محصول سالم گواهی شده زنان روستایی و تجلیل از مدیران عامل صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی استان کرمانشاه که با حضور فروغ السادات بنی هاشم مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیر کل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان،معاونین و مدیران سازمان ،مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان، مدیران استانی در  سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برگزار شد گفت: استان کرمانشاه یکی از استانهای پیشرو در اجرای سیستم های آبیاری نوین است.

اکبری در  آئین رونمایی از محصولات گواهی شده زنان روستایی استان کرمانشاه گفت: در این ایام باید این نکته را عرض کنم که پیش از انقلاب سطح اراضی تحت فشار ۳۸ هزار هکتار بوده است و این در حالی است که سطح زیر کشت اراضی تحت فشار درحال حاضر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار است.

وی آنگاه به رویکرد بی نظیر دولت تدبیر و امید در بحث بهره وری آب و توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار اشاره کرد و گفت ؛ بی انصافی است اگر حمایت های دولت برای اجرای سیستم های آبیاری مدرن را نادیده بگیریم .

اکبری در ادامه به پتانسیل های منحصر به فرد استان کرمانشاه در عرصه کشاورزی و تجهیز اراضی به سیستم های آبیاری تحت فشار اشاره کرد و افزود ؛ استان کرمانشاه در بخش کشاورزی نگین منطقه غرب است و باید تلاش کنیم تخصیص های آب این استان افزایش یابد ،چون قدرت توسعه استان بالاست.

وی سپس با اشاره به وضعیت اراضی آبی مجهز به سیستم های تحت فشار استان گفت: ۸۰ هزار هکتار از اراضی استان به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز است و اعتبارات بخش آب و خاک استان کرمانشاه محدودیت نخواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید